ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۱:۰ - ۱۳۹۹ سه شنبه ۲۶ اسفند

نوکیا اعلام کرده به دنبال افزایش چالش‌هایش با اریکسون سوئد و هواوی چین قصد دارد طی دو سال آینده به منظور سامان بخشیدن به هزینه‌ها و سرمایه‌گذاری بیشتر در بخش‌های تحقیقاتی ۱۰ هزار شغل را حذف کند.
به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، پکا لوندمارک، مدیر ارشد اجرایی نوکیا پس از تصدی این مسوولیت در سال گذشته، به منظور بهبود اقدامات نادرست صورت گرفته در تولید محصول از سوی مدیریت قبلی این شرکت که موجب آسیب زدن به اهداف آن در توسعه 5G و کاهش ارزش سهام شد، دست به تغییراتی زده است.
او در ماه اکتبر از استراتژی جدیدی خبر داد که براساس آن نوکیا چهار گروه کسب و کار خواهد داشت و از مسیر هرچه پیش آید، قصد دارد با به دست آوردن سهم بازار هواوی به راهبر 5G تبدیل شود.
قرار است لوندمارک استراتژی بلند مدت، برنامه‌های اقدام و اهداف بلند مدت این کمپانی در بازارهای بزرگ را روز پنج شنبه تشریح کند.
نوکیا در اطلاعیه‌ای اعلام کرده است انتظار می‌رود هزینه‌های بازطراحی و امور مربوط به آن تا سال 2021 به حدود 600 میلیون یورو برسد.
او گفته است: تصمیماتی که بالقوه روی کارکنان نوکیا تاثیرگذار هستند، به راحتی اتخاذ نمی‌شوند اما اولویت ما این است که به آنها اطمینان بدهیم که هر فرد متاثر از تغییرات استراتژی شرکت، در این فرایند مورد حمایت قرار خواهد گرفت.
نوکیا درحال حاضر 90 هزار کارمند دارد و بعد از به دست آوردن شرکت آلکاتل-لوسنت در سال 2016 نیز هزاران شغل را از بین برد.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه