امنیت
سارا محمد علیئی۱:۰ - ۱۳۹۶ پنج شنبه ۷ دي

رئیس پلیس فتا استان کردستان گفت: با توجه به افزایش استفاده از فضای مجازی، به همان نسبت‌، کلاه‌برداری در فضای مجازی توسط افراد سودجو افزایش‌یافته است. سرهنگ شاکری تأکید کرد: ‌در همین رابطه افراد زیان‌دیده از فضای مجازی به پلیس فتا مراجعه می‌کنند که به علت عدم شناخت آسیب‌های فضای مجازی‌، متحمل ضرر و زیان مالی شده‌ا‌ند.
وی با اشاره به یک مورد از کلاه‌برداری در فضای مجازی که در استان به وقوع پیوسته است‌، بیان کرد: در پی ارجاع پرونده‌ای با موضوع کلاه‌برداری رایانه‌ای در فضای مجازی از سوی قاضی ويژه رسيدگی به جرائم سايبری دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان سنندج به اين پليس‌، زیان‌دیده در پلیس فتا حاضر و پيرامون موضوع از وی تحقيق شد.
رئیس پلیس فتا استان کردستان افزود: شاکی اظهار نمود، «از طریق شبکه ی اجتماعی با ارتباط برقرار کردن با اکانتی اقدام به خرید چراغ‌های تزئینی ماشین نموده و مبلغ قابل‌ توجهی را به شماره ی کارت‌ بانکی فروشنده واریز کردم، اما پس از واریز وجه فروشنده پاسخگوی تعهدات خود نشد. لذا از شخص فروشنده شکايت و تقاضايی رسيدگی دارم.»
این مقام ارشد انتظامی ادامه داد: مراتب در دستور کار کارشناسان اداره ی مبارزه با جرائم سايبری اين پليس کار قرار گرفته و در اين رابطه پرونده تشکيل گردید‌. پس از انجام تحقيقات مقدماتی‌، شناسايی متهم مورد نظر در دستور کار قرارگرفته و با اقدامات فنی و پلیسی متهمی که اقدام به ارتباط با شاکی نموده بود مشخص گردید.
سرهنگ شاکری گفت: در ادامه پس از هماهنگی با قاضی مربوطه متهم به این پلیس احضار و پيرامون موضوع پرونده از وی تحقيق، نامبرده بدواً منکر قضيه بوده اما با توجه به دلايل و مدارک و مستندات پرونده به بزه انتسابی معترف و اظهار نمود در شبکه ی اجتماعی به انگیزه ی کسب منافع مالی اقدام به ارتباط با شاکی نموده بودم و با فریب دادن وی مبلغی را از وی اخذ کردم. نهايتاً پرونده تکميلاً در معيت طرفين به دادسرا ارسال و از سوي مقام قضايی برای متهم به اتهام کلاه‌برداری اينترنتی قرار قانونی مناسب صادر گرديد.
وی در توصیه به شهروندان گفت: براى خريد اينترنتى از سايت‌هاى معتبر و داراى نماد اعتماد الكترونيكى استفاده نمایند و به‌ هیچ‌ عنوان از شبكه‌هاى اجتماعى‌ خرید نکنند چرا که خرید از شبکه ی اجتماعی به معنای افتادن در دام کلاه‌برداران سایبری است.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه