گوناگون
سارا محمد علیئی۸:۰ - ۱۳۹۶ پنج شنبه ۲۳ شهريور

انگل گربه می تواند باعث ایجاد سرطان مغزی و سایر بیماری های خطرناک شود. این انگل توکسوپلاسم نام دارد. Rima MacLeod و همکارانش از دانشگاه شیکاگو در حال مطالعه‌ی توکسوپلاسم هستند. وی گفت در ابتدا گمان می‌رفت این انگل برای انسان بی ضرر باشد اما پس از مطالعات مشخص شد که این ویروس برای انسان بسیار مضر است.
این انگل می تواند سبب فعال یا غیر فعال شدن برخی از ژن ها در انسان شود که رابطه‌ی مستقیمی با سیستم ایمنی دارند. توکسوپلاسما می تواند برخی از انواع سرطان مغز، آلزایمر و پارکینسون را ایجاد کند. یکی از تاثیرات اولیه ی ورود این انگل به بدن، خلق و خوی تند و یا ایجاد حس افسردگی می باشد. علاوه بر این انگل در دوران بارداری می تواند چرخه ی رشد جنین را تغییر دهد و در نتیجه سبب سقط جنین شود.
در حال حاضر در ایالات متحده بیش از 60 میلیون نفر به این انگل آلوده هستند. توکسوپلاسما در روده ی گربه ها و سایر حیوانات خانگی یافت می شود. در یک تحقیق جالب مشخص شد که اگر توکسوپلاسما در بدن موش و میمون لانه گزینی کند، این حیوانات در برابر گربه و پلنگ ترسی به خود راه نمی‌دهند. توکسوپلاسما انگل بسیار خطرناکی است که باعث تغییرات غیر قابل برگشت در مغز می‌شود.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه