تکنولوژی
الناز فرجی۱۴:۲۲ - ۱۳۹۴ سه شنبه ۲۸ مهر

16 اکتبر 2015، شاید شما روی یک تشک راحت از جنس فوم خوابیده باشید ، خب ، در آینده جنسی مشابه در ساحتن اعضای مصنوعی بدن به کار خواهد رفت . محققان در دانشگاه کرنل اخیرا از فوم جدید کشپارشان استفاده کردند تا یک پمپ مایعات با ساختار بسازند که شبیه قلب انسان است و مانند آن کار میکند.
این فوم سیلیکونی میتواند وقتی که هنوز مایع است ، با قرار گرفتن در قالبی چاپ شده به صورت سه بعدی ، به هر شکلی که بخواهید در بیاید . زمانی که در آنجا قرار داده شد ؛ ماده خیلی نرم و خم پذیر است و میتواند تا 600 درصد کش بیاید  و از سوراخ های وصل شده ساخته شده است که به مایعات امکان عبور را میدهد . اتصال این منافذ میتوانند تنظیم شوند تا به راحتی و درستی مایع بتواند در فوم حرکت کند.
برای نگه داشتن مایع در محدوده ی قبل مصنوعی ؛ ( به جز قسمت خرطومی که وارد و خارج میشود ) ، دانشمندان بیرونش را باب پوشش فیبر سیلیکون یا کربن انعطاف پذیر پوشانده اند . از آنجایی که انواع موادی که برای این لایه ها استفاده میشوند خیلی فرق میکنند و متنوع اند ؛ برای قسمت های مختلف اشیا ساخته شده از فوم که به میزان های گوناگونی گسترش میابند ، استفاده اش ممکن خواهد بود . یعنی مثلا  یک شی کروی ، میتواند شکل یک تخم مرغ کشیده را بگیرد وقتی که پر از هوا یا مایعات شده است.
محققان از همین حالا شروع به کار کردن بر روی یک دست مصنوعی از فوم کرده اند و همچنین بر روی طبیعی و سازگار کردن این مواد و به دست آوردن حمایت و تایید FDA کار میکنند . آنها میگویند که ساختن آن قلب پروسه ای سریع  و آسان بود و اینکه ممکن خواهد بود که بتوانند قلب ها یا هر عضو دیگری را طوری طراحی کنند که به نیاز های هر انسان به صورت جداگانه بخورد.

دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

تماشا کنید: باتری جاذبه ای که با نیروی باد شارژ می شود