گوناگون
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۹ يکشنبه ۲۹ تير

دولت بریتانیا از ژاپن خواست تا در ساخت شبکه های بی سیم 5G بدون فناوری های هواوی کمک کند. کمکی که یک گام دیگر در راستای یک جنگ جهانی فناوری و امنیت بین ایالات متحده و چین محسوب می شود.
به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، بیزینس دیلی بدون ذکر منبع گزارش داده که بریتانیا از شرکت های ژاپنی NEC و فوجیتسو به عنوان گزینه های بالقوه تامین کننده تجهیزات جایگزین هواوی نام برده است.
مقامات بریتانیایی دو روز پس از ایتکه بریتانیا دستور داد تا تجهیزات هواوی از شبکه های 5G تا پایان سال 2027 کنار گذاشته شوند، همتایان خود در توکیو را دیدار کردند.
از آنجایی که بریتانیا برای خروج از اتحادیه اروپا آماده می شود، ترس ها درباره امنیت هواوی، بوریس جانسون، نخست وزیر این کشور را مجبور کرد تا بین چین و آمریکا انتخاب کند و به وزنه ای برای یک اتحاد مهم در برابر میلیاردها سرمایه گذاری تبدیل بشوند.
بازار بورس توکیو، Nikkei گفته است اقدامات اخیر بازتاب تلاش بریتانیا برای به میدان آوردن تامین کنندگان تجهیزات جدید برای ایجاد رقابت و کمک به کاهش هزینه های برای اپراتورهای بی سیم این کشور است.
الیور دودن، وزیر دیجیتال بریتانیا هفته گذشته گفته بود بریتانیا درحال همکاری با متحدانش برای پرورش رقبای قوی در برابر هواوی است و از شرکت های از فنلاند، سوئد، کره جنوبی و ژاپن نام برده بود.
 

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه