تکنولوژی
اندیشه سبز خزر۱۵:۰ - ۱۳۹۵ دوشنبه ۲۹ شهريور

رئیس بخش فناوری Oracle، در مورد افق دید شرکت‌اش در حوزه‌ی زیرساخت رایانش ابری می‌گوید و خبر از نسل دوم دیتاسنترهای IaaS ساخت این شرکت می‌دهد.
Ellison معتقد است که با ارائه محصول جدید شرکت Oracle، پیشتازی Amazon به پایان خواهد رسید. وی همچنین تاکید کرد Oracle قصد دارد یک پکیج کامل و مناسبی به مشتریان رایانش ابری ارائه کند که شامل هر ۳ لایه‌ی IaaS، PaaS و SaaS گردد.
(IaaS/PaaS/SaaS (Infrastructure/Platform/Software as a Service، به مجوعه‌ی زیرساخت‌ها و برنامه‌های مورد نیاز برای راه‌اندازی یک سرویس رایانش ابری اطلاق می‌گردد.

حالا بیایید مقایسه‌ای بین سرویس جدید Oracle و AWS (Amazon Web Services) داشته باشیم. Oracle مدعی است که پردازنده‌های آن دارای هسته‌های مرکزی بیشتر، حافظه‌ی RAM دو برابر، حافظه‌ی ذخیره‌سازی ۴ برابر و ظرفیت ورودی-خروجی۱۰ برابر بیشتر نسبت به سرویس مشابه آمازون است.
این‌ها همه در شرایطی است که کاربران قیمت کم‌تری پرداخت می‌کنند.
مکان قرارگیری سرورهای رایانش ابری Oracle به گونه‌ای است که در نزدیک‌ترین مکان ممکن به کاربران قرار گیرد و تلاش شده است از قطعی‌ها و اتفاقات ناگهانی جلوگیری به عمل آید. این سرورهای رایانش ابری که تشکیل Domain داده‌اند، به وسیله‌ی فیبر نوری، و به شکل Ring به هم متصل شده‌اند. البته یک کابل پشتیبان ارتباطی برای هر کدام نیز در نظر گرفته شده است.  از همه مهم‌تر آنکه Single Point of Failure وجود نخواهد داشت و کاربران متوجه‌ی از دست‌رس خارج شدن دیتاسنتری نخواهند شد.
حجم تجاری سرویس‌هایIaaS شرکت Oracle در حال رشد است، اما همچنان به میزان سرویس‌های PaaS و SaaS این شرکت نمی‌رسد.

دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

سهم ۴۵ درصدی AWS از بازار زیرساخت رایانش ابری