گوناگون
اندیشه سبز خزر۱۷:۰ - ۱۴۰۰ شنبه ۱۴ فروردين

به نوشته‌ی همکاران سیستم، طی سال گذشته در مجموع ۳۱۴ میلیون نفر در فقیرترین کشورهای جهان از دسترسی رایگان به اینترنت موبایلی بهره‌مند شدند و این اتفاق در جریان همکاری دولت‌ها با اپراتورهای تلفن همراه برای ایجاد دسترسی از راه دور به کلاس‌های آنلاین و انجام فعالیت‌های کاری از خانه‌ها صورت گرفت.
دسترسی رایگان به اخبار، گزارش‌های هواشناسی، مراقبت‌های بهداشتی، منابع آموزشی، خدمات دولتی و مجموعه‌ای از سایر خدمات آنلاین از طریق Upstream و پورتال اینترنتی Zero-D که هزینه‌های خود را از طریق تبلیغات تامین می‌کند در اختیار میلیون‌ها نفر از ساکنان کشورهای فقیر قرار گرفت.
«کاستاس کاستانیس» مدیرعامل شرکت Upstream در این خصوص گفت:‌ «دسترسی رایگان به اینترنت برای حذف شکاف دیجیتالی نقش مهمی برعهده دارد. سال گذشته یکی از پرچالش‌ترین سال‌های ثبت شده در تاریخ بود و چالش اصلی به صورت ویژه برای کسانی بود که خود را در دنیای دیجیتال گرفتار می‌دیدند و به دلیل عدم استطاعت مالی و ناتوانی در برقراری ارتباط با محیط‌های کاری قادر به تعامل نبودند. ما از طریق پورتال Zero-D راهی را برای اپراتورهای تلفن همراه فراهم کردیم تا بتوانند خدمات رایگان ضروری را به جوامع تحت پوشش خود ارایه دهند و این اتفاق در حالی انجام شد که هرچه میزان تعامل کاربران و ایجاد فرصت‌های جدید افزایش یافت، شارژ بسته‌های اینترنتی به صورت دیجیتالی برای کاربران بیشتر شد.»
طبق گزارش منتشر شده بیش از 100 میلیون نفر در آفریقای جنوبی، غنا، تونس، کنیا و جمهوری دموکراتیک کنگو به این پلتفرم دسترسی پیدا کردند که علاوه کمک به رفع شکاف دیجیتال، افزایش سطح تعامل بین اپراتورها و مشترکان آنها نیز محقق شد.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه