کسب‌وکار
مهدی پرهیزی۲۳:۰ - ۱۳۹۵ پنج شنبه ۸ مهر

سرویس رایانش ابری Amazon، بزرگ‌ترین ارائه‌ دهنده‌ی پردازش و حافظه‌ی ذخیره‌سازی ابری برای برنامه‌های کاربردی، امروز خبر از بازگشایی دیتاسنتر جدیدی در فرانسه، در منطقه شهری پاریس داد. طبق گفته‌ی Jeff Barr، رئیس ترویج AWS، این دیتاسنتر چهارمین آن در منقطه اروپا خواهد بود. در حال حاضر ۲ دیتاسنتر در ایرلند و فرانکفورت تأسیس شده است و همچنین احداث دیتاسنتر انگلستان نیز تا پایان ماه جاری به پایان خواهد رسید.
گستردن سرورها در مناطق مختلف جهان به این معنی است که تنظیم‌کنندگان محلی و دولتی می‌توانند مکان داده‌های خود را نظارت و تعیین کنند. هنگامی که دیتاسنترها به خدمات‌دهنده نزدیک‌تر باشند، داده زمان کمتری را طی می‌پیماید و طبیعتا آن برنامه زودتر خدمات‌رسانی می‌کند. AWS از زمان احداثش در سال ۲۰۰۶، دائما در حال گسترش زیرساخت‌های دیتاسنترهای خود است.
در ابتدای سال میلادی جاری، AWS خبر از بهره‌برداری از دیتاسنترهای ساخته شده در بمبئی و سئول داد و اعلام کردند به‌زودی دیتاسنتری در کانادا نیز احداث خواهد شد.
AWS در تلاش است تا از طریق معرفی و به‌روزرسانی ویژگی‌های جدید با قیمت مناسب، از رقبایی چون Microsoft Azure، Google Cloud Platform و IBM SoftLayer پیشی بگیرد.
اما ساخت دیتاسنترهای جدید به مقدار قابل توجهی سرمایه نیاز دارد. در سه ماهه‌ی دوم سال جاری میلادی، AWS به مقدار ۲.۰۲ میلیارد دلار هزینه‌ی اجرایی داشته است.

برچسب هاAWSParisAmazon
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

AWS شاهد رشد مهاجرت به سرویس پایگاه داده