سخت‌افزار
بهناز زادبخش۰:۲۱ - ۱۳۹۵ جمعه ۸ بهمن

شرکت "هنسون رباتیک" برای اولین بار، رباتی به شکل پرفسور "آلبرت انیشتن" طراحی کرده که می تواند به بچه ها درس علوم را آموزش دهد. "ربات انیشتین" می تواند راه برود و حرکات چشم و سر و صورت خود را همچون انسان تکان دهد.
این ربات دیدنی کوچک بیش از 50 حرکت انسانی را انجام می دهد و ظاهری کاملا مشابه با انیشتن دارد و از فناوری هوش مصنوعی برای ارتقای درک و توانمندی های خود استفاده می کند. این ربات به زودی تا ماه مارس درون خانه هایتان راه پیدا خواهد کرد و برخلاف رباتهای دیگر، تنها یک ربات انسان نما نیست. واقعا مانند انیشتین نگاه می کند. گرچه قد کوتاهی برای آن طراحی شده است. این ربات ۳۶ سانتیمتری قابلیت اتصال به شبکه های وای – فای را دارد و مدیریت آن با استفاده از آیفون و گوشی های آندرویدی ممکن است. برای شارژ این ربات باید از باتری های هیبریدی قابل شارژ مجدد استفاده کرد. علاقمندان می توانند با پرداخت ۲۴۹ دلار ربات یادشده را خریداری کنند که به طور رسمی به نام "پروفسور اینشتین"، خوانده می شود. به منظور آموزش چهار درس علوم مختلف و ریاضیات به کودکان و نوجوانان بزرگتر از 13 سال طراحی شده است. همچنین قادر است برای کمک به آموزش اصول علمی با صاحبش بازی کند زیرا ازحواس بالایی هنگام بازی  وتعامل با انسان برخوردار است. در این روش تخته سیاه جای خود را به نرم افزار از پیش طراحی شده می دهد.
نا امیدی در چهره او به طور واضح نمایان است و زمانیکه دانش آموزی مسئله ای را اشتباه حل کرد می تواند دست خود را به نشانه تصدیق یا رد آن حرکت دهد. راه رفتن او، صحبت کردن، عبارات مورد استفاده و حرکات اوبرای دانش آموزان جالب و سرگرم کننده است اما شنیدن صدای یکنواخت او مانند هر استاد انسانی خسته کننده است. گرچه ربات انیشتین یک ربات آموزشی در عین حال سر گرم کننده است، پردازش گفتاری این ربات بسیار طبیعی است در هنگام گفتگو قادر است همچون انسان زبان خود را در داخل دهان حرکت دهد. درعین حال نیز به خوبی ربات آمازون و سیری نمی رسد. "هانسون" سازنده این ربات پیش بینی می کند، این ربات تا اواسط امسال در فروشگاههای اسباب بازی فروشی قابل خرید باشد.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه