تکنولوژی
سارا محمد علیئی۴:۰ - ۱۳۹۵ چهارشنبه ۲۹ ارديبهشت

به گزارش نکت ساینس، در استارتاپ موسسه لکا رباتی برای تعامل با کودکان مبتلا به اختلالات اوتیسم و یا طیف های این اختلال معرفی شد این ربات به این کودکان در افزایش اعتماد به نفس، مهارت های عاطفی و شناختی کمک خواهد کرد.
اوتیسم نوعی اختلال رشدی (از نوع روابط اجتماعی) است که با رفتارهای ارتباطی، کلامی غیرطبیعی مشخص میشود. علائم این اختلال تا پیش از سه سالگی بروز میکند و علّت اصلی آن ناشناختهاست. این اختلال در پسران شایعتر از دختران است. وضعیت اقتصادی، اجتماعی، سبک زندگی و سطح تحصیلات والدین نقشی در بروز اوتیسم ندارد. این اختلال بر رشد طبیعی مغز در حیطه تعاملات اجتماعی و مهارتهای ارتباطی تأثیر میگذارد. کودکان و بزرگسالان مبتلا به اوتیسم، در ارتباطات کلامی و غیر کلامی، تعاملات اجتماعی و فعالیتهای مربوط به بازی، مشکل دارند. این اختلال، ارتباط با دیگران و دنیای خارج را برای آنان دشوار میسازد.

توپ جادویی

هدف از ساخت ربات - کمک  به کودکان اوتیسم، برای تطبیق زندگی در جامعه، آموزش مهارت های زندگی، تشویق برای سخنرانی در میان افراد است. این ربات بسته به نوع رفتار کودک واکنش نشان می دهد: بنابراین اگر دستگاه بر روی زمین پرتاب شوت ربات صورت غمگین و اگر با او بازی شود، چهره خندان را نشان می دهد.
توانایی های ربات

این دستگاه قادر به حرکت به طور مستقل بر روی سطوح صاف می باشد – موتور محرک درون آن باعث غلت خوردن ربات خواهد شد.علاوه بر این موسیقی پخش خواهد کرد و به کودک مشاوره هایی نظیر شیوه صحیح مسواک زدن را خواهد آموخت.

در حال حاضر این ربات 3 بازی را می داند اما در آینده توسعه خواهد یافت. البته سازندگان این نوید را داده اند که در آینده ویژگی های بیشتری به فعالیت های این کودک افزوده خواهد شد.
این ربات بر روی پلت فرم  Indiegogo اجرا شده است و قرار است تا سال 2017 به بازار عرضه شود.

برچسب هاRobot
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

جوان ایرانی، طراح الگوریتم کنترلی سریع‌ترین ربات دوپای جهان