ایران
اندیشه سبز خزر۲۳:۰ - ۱۳۹۷ يکشنبه ۱۶ ارديبهشت

به گزاش ایرنا، رئیس جمهوری اسلامی ایران گفت: در دنیای امروز بدون فضای مجازی نمی‌توان برای جوانان اشتغال ایجاد کرد.
دکتر حسن روحانی روز یکشنبه در نخستین روز سفر به خراسان رضوی در جمع مردم نیشابور در ورزشگاه تختی این شهر افزود: با فشار به نسل جوان به جایی نمی‌رسیم و نمی‌توان به نام تقویت پیام‌رسان داخلی مردم را از اشتغال محروم کرد.
وی با بیان اینکه وعده‌ی ما به شما از روز اول ایجاد اشتغال در جامعه بوده و اینکه جوانان بتوانند اشتغال و صاحب کار و زندگی شوند، اظهار کرد: اشتغال زنان و جوانان وعده‌ی من به شما بوده است.
وی گفت: یکی از حرکت های دولت‌های یازدهم و دوازدهم این بوده است که راه ارتباطات مردم و راه کسب و کار از طریق فضای مجازی را باز کند.
رئیس جمهوری افزود: امروز تلاش می‌کنیم اینترنت پرسرعت را به تمام روستاهای ایران برسانیم.
وی اظهار کرد: برخی افراد از اینترنت پرسرعت خوششان نمی‌آید و می‌گویند اینترنت باید بسیار کند و به گونه‌ای باشد که اگر بخواهید به سایتی دسترسی پیدا کنید، زمان فراوان ببرد تا از ادامه کار پشیمان شوید.
وی گفت: دنیای امروز دنیای سرعت و ارتباطات است و اگر می‌خواهیم در ایران فساد از بین برود راهش اطلاع مردم و جوانان است.
دکتر روحانی افزود: بدون حضور جوانان، شفافیت و اطلاع مردم و تنها با دادگاه، پلیس و نیروی امنیتی نمی‌توانیم با فساد مبارزه کنیم لذا مردم باید از همه چیز با خبر باشند و دولت باید همه‌ی اطلاعات لازم را در اختیار مردم قرار دهد.
رئیس جمهوری افزود: در یک سال و نیم گذشته بیش از ۲۰۰ هزار شغل در فضای مجازی کشور ایجاد شده است، حمل و نقل و رفت آمد مردم در بسیاری شهرها، نقل و انتقال بار، ارتباطات آموزشی و بهداشتی مردم و مواردی از این قبیل از طریق فضای مجازی در حال انجام است.
وی اظهار کرد: البته پیام‌رسان‌های داخلی خود را باید تقویت کنیم، باید آنچه را که ایرانی است حتی در فضای مجازی تقویت کنیم اما آیا می‌توان به نام تقویت فضای ایرانی مردم را از ارتباطات و مشاغل محروم کرد؟
وی گفت: همه باید باور کنیم این کشور از آن ملت ایران است، هر اقدامی می‌خواهیم بکنیم مردم باید همراه ما باشند و فاصله با مردم ما را به جایی نمی‌رساند.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه