تکنولوژی
سارا محمد علیئی۵:۰ - ۱۳۹۶ پنج شنبه ۳۱ فروردين

در نروژ متخصصی در زمینه ی رباتیک توانسته است رتیلی را با استفاده از چاپگر سه بعدی تولید کند. اطلاعات در مورد این خبر در شبکه های اجتماعی منتشر شده است. بر اساس این خبر مهندس رباتیک از مرکز فناوری یاری رسان رگلند در برگن نروژ، رباتی به شکل رتیل را در گاراژ خانه ی خود با استفاده از چاپگر سه بعدی ایجاد کرده است.
این ربات که MX-Phoenix نام دارد وزنی معادل 5 کیلوگرم دارد و به راحتی می تواند بر روی سطوح پیچیده، مانند سنگ ها حرکت کند و حتی از پله صعود کند. این ربات دارای 18 موتور مختلف بوده که به حرکت یکنواخت دستگاه بر روی سطوح ناهموار کمک می کند.
کیل هالورسن، سازنده ی این ربات که با نام مستعار ZENTA شناخته می شود می گوید این رتیل با استفاده از یک صفحه ی کنترل هدایت می شود. MX-Phoenix اولین ربات عنکبوتی در مدل چاپ شده ی سه بعدی است که ZENTA آن را طراحی و تولید کرده است. به گفته ی وی طراحی این ربات در نوامبر سال گذشته صورت گرفته اما هم اکنون امکان تولید آن فراهم شده است. او همچنین افزود طراحی ربات به گونه ای است که برای حرکت به هر 6 پا نیاز ندارد. او می گوید علاقه اش به ساخت ربات ها از دوران کودکی در او شکل گرفته و توانسته اولین ربات خود را در سال 2006 طراحی کند.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه