ایران
اندیشه سبز خزر۱۵:۰ - ۱۳۹۷ چهارشنبه ۸ اسفند

وزیر ارتباطات با اشاره به اینکه آینده ایران در صنعت فضایی روشن است و با اتکا بر دانش جوانان امروز موفق به تکمیل چرخه آزمایشگاه فناوری فضایی شده‌ایم، گفت: برنامه فضایی ما به جدیت در حال پیشروی است و تجربه‌هایی که از ماهواره دوستی و پیام داشته‌ایم را آنالیز و مدون کرده تا برای پروژه‌های بعدی مورد استفاده قرار دهیم.
وی تأکید کرد: این تجربیات در مجموعه وزارت دفاع برای ماهواره بر و در مجموعه سازمان فضایی ایران برای ماهواره مورد استفاده قرار می‌گیرد.
آذری جهرمی در مورد برنامه‌های مدون سال آینده در حوزه فضا نیز اظهار داشت: فرآیند تحویل ماهواره مخابراتی «ناهید یک» به وزارت دفاع برای قرار گرفتن در مدار آغاز شده است و ما پیش‌بینی می‌کنیم خرداد این اتفاق رخ دهد و یک ماهواره مخابراتی عملیاتی شود.
وی افزود: ۵۰ درصد مراحل ساخت ماهواره «ناهید یک» در دولت دهم و ۵۰ درصد آن در دولت یازدهم انجام شد و در دولت دوازدهم این ماهواره به اتمام رسید و هم‌اکنون بخش فضایی کشور مشغول فرآیندهای آن است که در مدار قرار گیرد.
آذری جهرمی تصریح کرد: در شهریور ماه سال ۹۸ نیز ماهواره سنجشی ظفر که در دولت یازدهم و دوازدهم پیگیری ساخت آن انجام شده را تحویل خواهیم گرفت و فرآیند تحویل آن به وزارت دفاع برای قرار گرفتن در مدار را پیش خواهیم برد.
وزیر ارتباطات گفت: این ماهواره یک ماهواره سنجش از دور است که در مدار ۵۰۰ کیلومتری زمین قرار می‌گیرد.
آذری جهرمی ادامه داد: در بهمن ماه سال آینده نیز ساخت ماهواره پارس یک که در دولت یازدهم آغاز و در دولت دوازدهم ادامه یافت، به اتمام می‌رسد.
وزیر ارتباطات گفت: پارس یک، یک ماهواره سنجشی با دقت تصویر برداری ۱۰ متر است که می‌تواند نیازهای زیادی از صنعت فضایی کشور را برطرف کند.
وی اظهار امیدواری کرد: با توجه به توانمندی‌های خوبی که این پروژه‌ها برای ما رقم می‌زند، این برنامه‌ها با موفقیت عملیاتی شود.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه