تکنولوژی
رضا رزمی۱۷:۶ - ۱۳۹۴ شنبه ۱۳ تير

موارد استفاده از فناوری چاپ سه بعدی بنظر نامحدود می آید. از زمان معرفی این تکنولوژی معرکه، استفاده از آن را در زمینه پزشکی، خودروسازی و همچنین ساخت و ساز ساختمان ها دیده ایم. اما حالا اتحادیه بین المللی نوآوری امارات متحده عربی قصد دارد با کمک WinSunGlobal و چند شرکت دیگر یک ساختمان اداری کامل را در شهر دبی با استفاده از این فناوری احداث کند.
بدین منظور این اتحادیه قصد دارد از پرینترهای سه بعدی با ارتفاع 6 متری به منظور ساخت تمامی قطعات و سازه های مورد نیاز این ساختمان در محل پروژه استفاده کند. گفتنی است شرکت WinSun Global تاکنون یک آپارتمان شش طبقه و یک خانه ویلایی را در کشور چین احداث کرده است. پروژه جدید این شرکت که با همکاری شرکت های دیگر در دبی انجام خواهد شد مساحتی حدود 610 متر مربع خواهد داشت.


بنابر گفته وب سایت 3DPrint.com در این پروژه از موادی شامل بتن تقویت شده مخصوص، پلاسیتک تقویت شده با فیبر و گچ تقویت شده با فیبر و شیشه استفاده خواهد شد. حتی تجهیزات داخل ساختمان شامل دیوارهای داخلی نیز توسط پرینترهای سه بعدی چاپ خواهند شد!
گفته می شود با استفاده از این تکنولوژی، ساختمان تنها در چند هفته آماده خواهد شد و 50 تا 80 درصد از هزینه های کارگری نیز کاهش خواهد یافت. علاوه بر این مواد اولیه مورد نیاز در ساخت ساختمان نیز 30 الی 60 درصد کمتر به هدر خواهد رفت.
متاسفانه بطور دقیق اعلام نشده که این ساختمان برای چه منظوری استفاده خواهد شد اما شاید این ساختمان همان Museum of the Future دبی باشد که قرار بود در سال 2017 افتتاح شود.


دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

فن آوری چاپ 3D، کمک به درمان سرطان