موبایل و تبلت
مصطفی طبری۱۳:۰ - ۱۳۹۴ پنج شنبه ۱۵ مرداد

هیچ وقت شرایط کاری در کارخانه ها نمی تواند ایده آل و بی نقص باشد. حتی در برخی موارد سلامتی افراد در کارخانه هایی که دستگاه های دوست داشتنی ما را تولید می کنند، در معرض خطر قرار دارد. سامسونگ به عنوان بزرگترین تولیدکننده دستگاه های اندرویدی نیز از این موضوع مستثنی نیست. شاید چیز زیادی در این باره نشنیده باشید، چرا که این پرونده متعلق به 12 سال پیش است که سرانجام به نتیجه رسیده و سامسونگ را به عذرخواهی رسمی از کارکنان قربانی سرطان و خانواده هایشان مجاب کرده است.
اما قطعاً در چنین مواردی یک عذرخواهی خشک و خالی مشکلی را حل نمی کند. سامسونگ 100 میلیارد وان(واحد پول کره) را به منظور پرداخت خسارت به کارکنانی که به سرطان مبتلا شده اند و یا خانواده قربانینان آماده کرده است. این مبلغ در حدود 85 میلیون دلار می شود. علاوه بر این، سامسونگ شرایط کاری در کارخانه های چیپ و نمایشگر خود را نیز بهبود می بخشد.


اما وسعت این ماجرا در چه حدی بوده است؟ به گفته Sharps(یکی از گروه های فعال کره جنوبی)، حدود 200 قربانی در این پرونده وجود دارد که به علت در معرض قرار گرفتن طولانی با تشعشات و مواد شیمیایی قوی که در کارخانه های سامسونگ استفاده می شود، به بیماری هایی مانند لنفوم و سرطان خون مبتلا شدند. 70 تن از این افراد متاسفانه فوت کرده اند.


البته مشکلات سامسونگ تنها مربوط به گذشته نیست، همانند بسیاری از کارخانجات دیگر در سراسر دنیا، سامسونگ برای شرایط کاری اش، تحت فشار قرار گرفته است. این شرکت اخیراً به استفاده از کودکان و شرایط بد کاری متهم شده است. بنظر می رسد این مشکلات در سایر محیط های کاری نیز وجود داشته باشد و لازم است از ریشه برطرف شوند.

برچسب هاcancer affectedSamsung
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

Samsung اعلام کرد: 26 گزارش آتش‌سوزی Note 7 اشتباه بوده است