نرم افزار
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۶ يکشنبه ۱۶ مهر

برنامه‌ی چت پیشگامی که به ما چت متنی را آموخت به پایان راه خود نزدیک می‌شود. پس از آغاز به کار در سال 1997، AOL Instant Messenger در تاریخ 15 دسامبر به کارش خاتمه می‌دهد. این برنامه‌ی چت آنلاین در آمریکای شمالی از اوایل قرن حاکم بوده است. اما با ظهور برنامه‌های SMS و اپلیکیشن‌های اجتماعی نظیر Facebook و WhatsApp که در حال مسلط شدن بر چت‌ها هستند، AOL بدون هیچ برنامه‌ای برای جایگزینی در این مبارزه تسلیم شد.
AOL در صفحه‌ی کمک به AIM نوشت: "ما می‌دانیم که بسیاری از طرفداران وفاداری وجود دارند که برای چندین دهه از AIM استفاده کرد‌ه‌اند، ما عاشقانه کار کرده‌ایم و اولین اپلیکیشن چت از این نوع را در سال 1997 ساختیم. تمرکز ما بر روی ارائه‌ی انواع تجربیات نواورانه‌ای خواهد بود که مصرف‌کنندگان می‌خواستند. و ما بیشتر از همیشه مشتاق تمرکز بر روی ساخت نسل بعدی از مارک‌های نمادین و محصولاتی هستیم که زندگی را تغییر می‌دهند."
در ابتدا این تجربه‌ی چت به صورت دسکتاپ AOL ساخته شد، AIM هم به عنوان اپلیکیشنی مستقل در سال 1997 راه‌اندازی شد. Away Messegeهای نمادین آن اجداد توییت‌های پیشرفته و به‌روزرسانی استیتوس‌ها بودند. AOL برای پیروزی بر رقبایی همچون ICQ و پیام‌رسان‌هایی همچون Yahoo و Microsoft MSN مبارزه کرد، اما در نهایت پیام‌رسان متنی، Google GChat و Facebook بر این حوزه مسلط شدند، در حالیکه AIM هرگز به طور کامل به سمت گوشی‌های همراه تغییر جهت نداد که این منجر به سقوط ارزش AOL شد  و ارزش آن از 224 میلیارد دلار به 4/4 میلیارد دلار در زمان فروش به Verizon در سال 2015 رسید.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه