تکنولوژی
الناز فرجی۱۹:۰ - ۱۳۹۴ شنبه ۳۰ خرداد

اگر دائما به فروشگاه  غذای سالم  محل خود سر میزنید ، احتمالا به این مکمل های غذایی بنام microalgae بر خورده اید. microalgae(میکروجلبک) هم یک منبع پروتئین و هم برای طرفداران سلامتی بیشتر از یک منبع سلامتی است. هم اکنون آنها  منبع گرما و روشنایی خانه هم هستند.
درست شنیدید : جلبکی که در لامپ های شما زندگی میکند. طراحانش ، جاکوب دونیاس و اتان فرایر ، یک ترکیب هنری را در کارخانه ی مترس ، قسمتی از موزه ی هنر های معاصر در  پتزبورگ، پنسیلوانیا ساخته اند که از نیروی اسپیریولینا ی داخل  بیورآکتور های شیشه ای برای روشن و گرم کردن فضای خانه ی شما استفاده میکنند.


شما میتوانید لامپ ها را باز کرده و در صورت تمایل جلبکش را بخورید. (البته اول باید تمیز و خشکش کنید ) . دونیاس و فرایر در حال کار کردن با آشپز ها و متصدیان بار برای پختن و درست کردن غذاها و نوشیدنی های جلبکی برای نمایشگاه ها هستند.


چرا از جلبک برای روشن کردن مکانها استفاده کنیم؟ اینطور که معلوم است جلبک میتواند در آبهایی قلیایی رشد کند در حالیکه باکتری ها نمیتوانند در آن زنده بمانند. همانطور که جلبک در محفظه ی شیشه ای رشد میکند، مایع داخل آن سبز تیره تر میشود و توانایی جذب نور بیشتری را پیدا میکند. بر اساس گفته های living things ، رشته های اسپیرولینا که با چشم غیر مسلح دیده نمیشوند ( حدود یک سوم میلیمتر طول دارند ) ، در محفظه ی شیشه ای دیده میشوند که در حال مخلوط شدن اند.


نمایش شامل 3 اتاق است : اتاق پذیرایی، غذا خوری و آشپزخانه / مرکز کنترل که لامپ های جلبکی مختلفی در معرض نمایش اند. قسمت های مختلف روشنایی توسط نیم مایل سیم کشی به هم وصل شده اند . به همراه پمپ ها، درایو و گرداننده ی LED و متصل کننده های گرمایی که همه در کابینت ها و قفسه های کوچک قرار دارند و همه ی این نمایش را ممکن میسازند.


مخزن شیشه ای پر شده از جلبک فقط خانه را روشن نمیکنند، بلکه به عنوان یک فوتوبیورآکتور عمل میکنند که گرما، روشنایی و هیجان تولید میکند. که قابل کنترل نیز است. بازدید کنندگان میتوانند از کنترل های سه بعدی در آشپزخانه استفاده کرده تا جلبک را وقتی آماده ی خوردن اند برداشت کنند . راه اندازی در مارس 2016 شروع میشود.

دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
بهنام بزرگی
۰:۱۶ - ۱۳۹۴ يکشنبه ۳۱ خرداد
مطالب جالبی دارید، لطفا ادامه بدید و بیشترش کنید
مجله اینترنتی سهـــا
۲:۳۳ - ۱۳۹۴ يکشنبه ۳۱ خرداد
ممنون از لطف شما ، همراهی و محبت شما ما رو برای ادامه راه دلگرم میکنه.
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

رونمایی از پوشیدنی‌های جدید Intel در فرانسه