سخت‌افزار
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۷ يکشنبه ۱۲ فروردين

ژوئن گذشته بود که اپل اعلام کرد پشتیبانی از کارت‌های گرافیکی خارجی را به MacOS اضافه می‌کند و حالا یک سال پس از آن، پشتیبانی رسمی از راه رسید. با آخرین به‌روزرسانی به MacOS High Sierra کاربر قادر به اتصال چندین کارت گرافیکی متفاوت به Mac از طریق درگاه Thunderbolt 3 و استفاده از قدرت اضافی برای سرعت بخشیدن به پردازش‌های مورد تقاضا شامل گیم‌ها و ویرایش ویدئو هستند. اپل به طور مشخصی استفاده‌اش از VR را برجسته کرد.
وقتی از اپل صحبت می‌کنیم، جای شگفتی نیست اگر بگوییم که محدودیت‌هایی در مورد آنچه کاربر می‌تواند با GPUهای خارجی انجام دهد، وجود دارد. برای شروع، تنها مدل هایی محدود امکان این استفاده را دارا می‌باشند. و اینکه اپل تنها برخی از کارت‌های AMD Radeon را که قبلا در Macها به کار گرفته شده‌اند، پشتیبانی می‌کند.
نکته‌ی حائز اهمیت آن است که همچنان این قابلیت در دسترس کاربران نهایی قرار ندارد و توسعه‌دهندگان بایستی امکان استفاده از کارت گرافیکی ارائه شده از سوی اپل را به کار گیرند. در نهایت کاربر نیاز به Mac جدیدتر دارد، چرا که GPUهای خارجی وابسته به سرعت‌های فوق العاده سریع ارائه شده در Thunderbolt 3 هستند. این Macها شامل MacBook Pro 2017 و 2016 ، 2017 iMacs و iMac Pro هستند.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه