ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۵:۰ - ۱۳۹۷ پنج شنبه ۱۳ دي

به گزارش ایبِنا، معاون طرح های آماری و آمارهای ثبتی مرکز آمار ایران ضمن بیان این‌ آمار که از نتایج طرح آمارگیری از «فرهنگ رفتاری خانوار» استخراج شده است، افزود: نتایج حاصل از اجرای این طرح نشان می‌دهد که ٥٨,٢ درصد از افراد باسواد ١٥ ساله و بیش‌تر در سال قبل از آمارگیری در سال ١٣٩٦، مطالعه کتاب غیردرسی(چاپی یا الکترونیکی) داشته‌اند. در زمینه روزنامه، نیز از آن جایی که مطالعه سایت خبرگزاری‌ها و روزنامه‌ها نسبت به قبل بسیار بیشتر شده است، هم مطالعه‌ی روزنامه چاپی و هم مطالعه روزنامه در سایت خبرگزاری‌ها پرسش شده است.
کاوه کیانی افزود:‌ حدود ٣٠ درصد از افراد با سواد ١٥ ساله و بیش‌تر در ماه قبل از آمارگیری در سال ١٣٩٦، روزنامه (چاپی یا الکترونیکی) مطالعه کرده‌اند. افرادی که روزنامه مطالعه کرده‌اند، ٦٩ درصد روزنامه چاپی و ٥٨ درصد روزنامه الکترونیکی مطالعه کرده‌اند. همچنین هر فرد ١٥ساله و بیش‌تر در ماه به طور متوسط یک ساعت و ٢٦ دقیقه مطالعه روزنامه داشته است.
قابل ذکر است سرانه مطالعه شامل مطالعه کتاب، مطالعه روزنامه و سایر نشریات می‌باشد و در این طرح در زمینه کتاب، مطالعه کتاب غیردرسی، هم چاپی و هم الکترونیکی پرسیده شده است.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه