ایران
اندیشه سبز خزر۱۹:۰ - ۱۳۹۶ سه شنبه ۵ دي

به گزارش تماس‌نیوز، صادق عباسی شاهکوه مدیرعامل شرکت ارتباطات زیر ساخت در همایش مدیران وزارت ارتباطات فناوری اطلاعات و شرکت‌های تابعه با اشاره به برنامه‌ی ششم توسعه در حوزه‌ی زیر ساخت، گفت: در برنامه‌ی ششم توسعه‌ی هدف‌گذاری شده که به 30 ترابیت برثانیه ترانزیت بین‌الملل برسیم که یکی از اولویت‌های اصلی شرکت زیر ساخت در این دوره است.
وی افزود: برای رسیدن به این هدف و اجرایی کردن آن شرکتی در این حوزه تشکیل می‌شود که از طریق بازاریابی منطقه‌ای و تمرکز در این حوزه به اهداف برنامه‌ی ششم در ترانزیت بین‌الملل برسیم که باعث اقتدار کشور در منطقه می‌شود.
عباسی شاهکوه آزادسازی فعالیت‌های شرکت را یکی از بندهای ابلاغی وزیر ارتباطات عنوان کرد و ادامه داد: در این حوزه تا جایی که به اختیارات حاکمیتی خدشه‌ای وارد نشود به سمت خصوصی کردن امور می‌رویم و به همین منظور در حوزه‌ی Voice بین‌الملل تا یک سال آینده اقداماتی برای آزادسازی آن در برنامه داریم.
مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت به اهداف برنامه‌ی ششم توسعه در حوزه‌ی ارتباطات اشاره کرد و افزود: در سال‌های برنامه‌ی ششم توسعه، هر سال بازار این حوزه باید رشدی معادل 19.4 داشته باشد تا بعد از 5 سال این بازار به رشد 2.5 برابر برسد.
این مقام مسئول تصریح کرد: در حوزه‌ی زیر ساخت نیز تا پایان برنامه‌ی ششم توسعه، باید 80 درصد خانوارها به شبکه‌ی پهن باند متصل شده و امکان ارایه‌ی 20 مگابیت بر ثانیه سرویس وجود داشته باشد.
مدیرعامل شرکت ارتباطات زیر ساخت همچنین از ارتقای شبکه‌ی انتقال کشور از 15.3 به 24 ترابیت تا یک سال آینده خبر داد و اظهار کرد: در حال حاضر در کشور در حدود 66 هزار کیلومتر فیبرنوری وجود دارد که با افزایش 4 هزار کیلومتری آن تا سال آینده، شبکه‌ی فیبرنوری زیر ساخت تکمیل می‌شود.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه