ایران
اندیشه سبز خزر۱۷:۰ - ۱۳۹۶ پنج شنبه ۲۸ دي

شب گذشت در گفت‌وگوی ویژه‌ی خبری به چالش‌های شبکه‌های اجتماعی پرداخته شد.
خسرو سلجوقی عضو هیئت عامل سازمان فناوری اطلاعات وزارت ارتباطات در این برنامه گفت: مقصر اصلی خودمان هستیم چراکه در حوزه‌ی پیام‌رسان‌ها یک نوع انحصاری ایجاد کرده‌ایم.
وی ادامه داد: اگر هنگام ورود تلگرام اجازه‌ی ورود چند پیام‌رسان دیگر را می‌دادیم اکنون تلگرام آن قدر مورد استقبال قرار نمی‌گرفت اما هنوز دیر نشده و باید این انحصار را از بین برد تا رقابت ایجاد شود.
سلجوقی با اشاره به مصوبه‌ی شورای عالی فضای مجازی بیان کرد: برابر این مصوبه سعی شده تا به تمام تعهداتی که بر عهده‌ی وزارت ارتباطات است، عمل کنیم و بر اساس آن نهادهای دیگری از جمله صداوسیما نیز مسئولیت حمایت از آن را دارند.
عضو هیئت عامل سازمان فناوری اطلاعات وزارت ارتباطات بیان کرد: اپراتور‌های ما به گونه‌ای شرکت خصوصی هستند و به نوعی با یکدیگر رقابت می‌کنند.
وی تاکید کرد: امروز اعتمادی در جامعه و نیز سرمایه‌گذار (نسبت به پیام‌رسان‌های داخلی) وجود ندارد و شاید یکی از دلایل این موضوع تفاوت در نوع فناوری و توان داخلی ماست.
عضو هیات عامل سازمان فناوری اطلاعات وزارت ارتباطات با اشاره به اینکه باید بر روی نقاط قوت پیام‌رسان‌های داخلی متمرکز شد، افزود: سه رفتار متفاوت برای حمایت از پیام‌رسان‌های زیر ۳ میلیون، ۳ تا ۵ میلیون و بالای ۵ میلیون نفر انجام می‌شود، پیام‌رسان زیر ۵ میلیون نفر را جزء پیام‌رسان‌های متوسط حساب می‌کنیم.
وی با بیان اینکه امروز پول مجازی در دنیا کار خود را انجام می‌دهد و اگر این موضوع تبدیل به انحصار شود به نگرانی تبدیل خواهد شد، گفت: تلگرام ۱۸۰ میلیون مشتری دارد که از این تعداد ۴۰ میلیون ایرانی هستند.
عضو هیات عامل سازمان فناوری اطلاعات وزارت ارتباطات با اشاره به اینکه وقتی یک قاضی وبلاگی را حتی به مدت یک ساعت تعطیل می‌کند این مسئله به معنای تمام شدن کار وبلاگ است،‌ افزود: یکی از بحث‌های اساسی اعتمادسازی است که باید به آن توجه ویژه‌ای شود.
سلجوقی با اشاره به اینکه باید واقعیت‌های دنیای فناوری را بپذیریم، خاطر نشان کرد: باید گردش مالی در پیام‌رسان‌های داخلی وجود داشته باشد لذا در وجوه اداره شده پیش‌بینی شد به کسانی که در داخل کشور به این گردش مالی کمک کنند بیشتر مورد حمایت قرار بگیرند.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه