تکنولوژی
الناز فرجی۱:۰ - ۱۳۹۵ سه شنبه ۲۱ ارديبهشت

شلیک به پای مجرم یا اسلحه ی او ، چیزیست که بیشتر در فیلمهای پلیسی اتفاق می افتد تا واقعیت. افسران پلیس واقعی، طوری آموزش داده میشوند که به مرکز بدن شلیک کنند، البته نه به قصد کشت بلکه به قصد متوقف کردن مجرم. (اگر چه نتیجه نهایی اغلب یکسان است!) آلترناتیو نام محصولی است که جهت نصب بر روی کلت های نیمه خودکار، به منظور کاهش شتاب گلوله و در نتیجه کاهش اثرات مرگبار گلوله، طراحی شده است. آلترناتیو را میتوان به یک ایربگ (کیسه هوا) تشبیه کرد که سوار گلوله شده و اثر اصابت آن را کم میکند.
این محصول توسط شرکت Alternative Ballistics of Poway در کالیفرنیا ارائه شده و هدف از طراحی آن، انتقال یک نیروی بازدارنده به هدف، بدون نفوذ گلوله در بدن و ایجاد آسیبهای جدی می باشد.
آلترناتیو شامل یک حامل پلاستیکی است که در یک کیف کمری قرار می گیرد. حامل طوری طراحی شده که به راحتی بر روی دهانه ی اسلحه سوار میشود، افسر پلیس میتواند بدون اینکه نگاهش را از مجرم بردارد، به راحتی با یک دست حامل را از کیف کمری خارج، و بر روی اسلحه نصب کند. طراحی حامل به گونه ای است که جلوی دید اسلحه را نمی گیرد و  با ریل تحتانی اسلحه (که مخصوص نصب چراغ قوه و نشانه گیری لیزری است) تداخل ندارد.
در جلوی حامل نارنجی رنگ، یک کره ی تو خالی وجود دارد که از نوعی آلیاژ مخصوص ساخته شده است. گلوله پس از خارج شدن از لوله تفنگ، در داخل کره قرار میگیرد. گلوله و کره یکی میشوند و سرعت گلوله 80 درصد کاهش می یابد. در این سرعت، گلوله که اکنون در داخل کره قرار دارد، احتمال کمتری برای نفوذ در گوشت بدن دارد، با این حال می تواند انرژی جنبشی کافی برای به زمین انداختن مجرم را انتقال دهد. شرکت Alternative Ballistics  مدعی است دقت شلیکی که با آلترناتیو انجام میشود، با دقت شلیک های معمولی برابر است.
پس از شلیک، حامل جدا می شود تا اسلحه برای شلیک بعدی آماده شود، بنابراین افسر پلیس می تواند در صورت نیاز، به سرعت شلیک دوم را انجام دهد. (شلیک دوم می تواند مرگبار باشد چون آلترناتیو از اسلحه جدا شده است) ضمنا اگر نیازی به آلترناتیو نباشد، به راحتی از اسلحه جدا شده و در کیف کمری قرار می گیرد.


شرکت Alternative Ballistics به همراه این محصول، یک دوره آموزشی 2 روزه جهت آشنایی نحوه استفاده، تاریخچه و ملاحظات قانونی مرتبط با محصول را ارائه میدهد.

برچسب هاThe Alternative
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

ذخیره اطلاعات مایکروسافت بر روی DNA