ایران و جهان
سارا محمد علیئی۱:۰ - ۱۳۹۶ پنج شنبه ۱۲ بهمن

به گزارش خبرنگار مرکز روابط عمومی و‌ اطلاع‌رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، آذری جهرمی در همایش "تخصصی سرآمدان فناوری و صنعت سازمان بسیج مهندسین صنعتی کشور" با ذکر این مطلب گفت: یکی از اهداف صنعت افزایش تولید سرانه‌ی ملی است و در دنیا وقتی برای توسعه برنامه‌ریزی می‌کنند سه مؤلفه‌ی اقتصاد، فرهنگ و امنیت را در نظر می‌گیرند که در توسعه‌ی پایدار مؤثر است.
وی با اشاره به اینکه تولید ناخالص داخل در کشورهای مختلف تحت تأثیر صنعت، کشاورزی و خدمات است، افزود: رویه‌ی دنیا نشان می‌دهد که با توجه به رشد تکنولوژی در صنعت و کشاورزی با کاهش آمار اشتغال مواجهیم اما در بخش خدمات سهم اشتغال رو به افزایش است.
آذری جهرمی با اعلام اینکه در دنیا علاوه بر آن اقتصاد تولید محور در حال تغییر به اقتصاد دانش محور است، اظهار کرد: درگذشته تنوع، کیفیت و قیمت در تولید مهم بود اما الآن نوآوری و ‌فناوری محور اصلی رقابت را تعیین می‌کند.
عضو کابینه‌ی دولت تدبیر و امید با بیان اینکه مطابق روند کنونی دنیا تولید ناخالص ملی به سمت خدمات در حال سوق یافتن است، تصریح کرد: اقتصاد صنعتی چهارم در حوزه‌ی اقتصاد با عنوان اقتصاد دیجیتال از آن یاد می‌کنند که بدون شک به همراه خود فرهنگ نیز می‌آورد و اگر برای آن برنامه‌ای نداشته باشیم طی سال‌های آتی در تصرف آن قرار می‌گیریم.
بالاترین مقام مسئول حوزه‌ی ICT کشور با تأکید بر اینکه توسعه در دنیا برای تأمین نیاز مردم است، خاطر نشان کرد: نیاز مردم معطل ما نخواهند ماند و اگر نتوانیم آن را تأمین کنیم این نیاز سوق بازارهای بین‌المللی می‌شود لذا باید در عرصه‌ی بین‌المللی سهمی برای گفتن داشته باشیم.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با ارائه‌ی آماری از فعالیت کسب‌وکارهای نوپا در کشور گفت: بر پایه‌ی گسترش کسب‌وکارهای نوپا در کشور مشخص است که در بسیاری از حوزه‌ها چون گردشگری، سلامت، بهره‌وری انرژی، شهر هوشمند و همچنین حوزه‌ی صادرات توسعه نداشتیم و جای کار بسیاری دارد.
آذری جهرمی با تأکید بر اینکه تهدیدهای آینده از تهدیدات امروز بسیار بزرگ‌تر است، اظهار کرد: نیروی انسانی موجود در کشور به لحاظ شاخص‌های خلاقیت نرخ بالاتری را از متوسط جهانی دارا هستند که باید از آن‌ها استفاده کنیم.
بالاترین مقام مسئول حوز‌ه‌ی ICT کشور با این انتقاد که متأسفانه ساختار حاکمیتی ما غریب‌نواز است، خاطر نشان کرد: اگر کسی آمار و ارقام اقتصاد را بداند متوجه است که باید میدان را برای جوانان باز کنیم چراکه این عرصه فعالیت جوانان است.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با تأکید بر اینکه خلاقیت چهارچوب پذیر نیست، گفت: یکی از راه‌حل‌ها تحول دیجیتال و آینده‌پژوهی ایجاد گفتمان در مردم و مطالبه‌گری جوانان است.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه