ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۵:۰ - ۱۳۹۹ شنبه ۴ مرداد

به گزارش پیوست، آگهی‌های ملکی استان تهران روی پلتفرم‌های آنلاین ثبت آگهی در فصل بهار نسبت به زمستان سال گذشته کمتر شده است. این در حالی است که فصل زمستان، کمترین میزان آگهی‌های ملکی در سال گذشته را داشته است. در همین حال تغییری در رتبه سایت‌های انتشاردهنده آگهی ایجاد نشده و همچنان سایت دیوار با اختلاف از دیگران پیش است.
جدیدترین گزارش فصلی ملک‌رادار از آگهی‌های ملکی در استان‌های تهران و البرز و منطقه خراسان، نشان می‌دهد تعداد آگهی‌ها در البرز و خراسان نسبت به زمستان سال گذشته بیشتر شده است؛ اما استان تهران با کاهش حدود ۱۱ درصدی آگهی‌ها روبرو است.
بهار امسال در ۳ منطقه مورد بررسی، کلاً ۲ میلیون و ۶۸۳ هزار و ۶۸۵ آگهی ملکی (فروش و اجاره) منتشر شده است که سهم استان تهران اندکی بیش از یک میلیون و ۷۷۶ هزار آگهی است. این در حالی است که در فصل زمستان سال گذشته بیش از یک میلیون و ۹۹۰ هزار آگهی ملکی در پایتخت منتشر شده بود. این کاهش به صورت عمده در تعداد آگهی‌های فروش رخ داده و در آگهی‌های اجاره، کاهش بسیار کمی دیده می‌شود.
ملک‌رادار که یک موتور جست‌وجوی آگهی‌های ملکی است، به صورت روزانه آگهی‌ها را از پلتفرم‌های مختلف جمع‌آوری کرده به صورت یکجا نمایش می‌دهد. این استارت‌آپ از سال گذشته گزارش‌های تحلیلی از بازار آگهی‌های ملکی منتشر کرده است که گزارش فصل بهار، چهارمین مورد از این دست به شمار می‌رود.
در این گزارش سهم هر یک از پلتفرم‌های انتشار آگهی ملکی دیده می‌شود که سایت دیوار با بیش از ۷۴ درصد همچنان در صدر است. سهم این سایت از آگهی‌ها به نسبت زمستان ۹۸ بیشتر شده است. سایت شیپور در رتبه دوم قرار دارد که هرچند با افزایش سهم روبرو بوده اما همچنان کمتر از ۲۵ درصد این بازار را در اختیار دارد. بقیه پلتفرم‌ها به کاهش سهم روبرو شده‌اند و سایت آلونک نیز دیگر فعالیتی در این بازار ندارد.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه