کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۱۵:۰ - ۱۳۹۹ چهارشنبه ۱۰ ارديبهشت

عرضه جهانی گوشی های هوشمند 5G به ۲۴.۱ میلیون دستگاه در سه ماهه نخست سال ۲۰۲۰ رسید که بیش از کل گوشی‌های 5G عرضه شده در تمام طول سال ۲۰۱۹ بوده است.
به گزارش گروه ترجمه آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، درخواست برای گوشی های 5G به ویژه در چین به رغم شیوه ویروس کووید 19 زیاد بوده است.
چین در صدر کشورهای پردرخواست برای گوشی های 5G قرار دارد اما درخواست ها در کره جنوبی، آمریکا و اروپا نیز رو به افزایش است.
در این میان سامسونگ با عرضه 8.3 میلیون گوشی هوشمند در سه ماهه نخست 2020 بیشترین میزان گوشی های 5G عرضه شده به بازار را به خود اختصاص داده است.
سامسونگ شبکه توزیع جهانی و مشارکت اپراتوری قوی در دنیا دارد و این مدت گوشی های 5G جدیدی به بازار عرضه کرده است. محبوب ترین مدل های سامسونگ شامل S20 5G و S20 Ultra 5G می شود.
پس از سامسونگ، هواوی در رتبه دوم قرار دارد. تقریبا تمام گوشی های 5G هواوی در چین عرضه شده اند، جایی که رهبری بازار گوشی های هوشمند را در اختیار دارد. بهترین گوشی های هوشمند 5G هواوی مدل های Mate 30، Honor V30 Pro و Mate 30 Pro هستند.
پس از سامسونگ و هواوی برند Vivo سومین عرضه کننده این گوشی ها است و در سه ماه اول سال جاری میلادی مدل‌های IQOO و X30 5G محبوب آن بوده اند.
چینی ها 61 درصد از گوشی های هوشمند عرضه شده توسط پنج وندور برتر گوشی های 5G در سه ماهه نخست سال 2020 را به خود اختصاص دادند و بیشترین بخش آن در بازار چین توزیع شده است. این مساله انعکاس دهنده سرعت اپراتورهای چینی در راه اندازی شبکه های 5G است که درخواست برای این گوشی های نسل جدید را به رغم شیوع کووید 19 و قرنطینه بودن بخش های بزرگی از چین در این دوره زمانی را افزایش داده است.
از آنجایی که فعالیت های اقتصادی چین پس از پایان قرنطینه بخاطر شیوع ویروس کرونا رو به افزایش است، انتظار می رود عرضه گوشی های هوشمند 5G به این بازار در سال 2020 به شدت با رشد فزاینده ای مواجه شود.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه