نرم افزار
اندیشه سبز خزر۷:۰ - ۱۴۰۰ يکشنبه ۱۶ خرداد

به گزارش پیوست، شرکت هواوی در مراسمی آنلاین از سیستم‌عامل جدید و اختصاصی خود در کنار جشنواره‌ای از محصولات جدید پرده برداشت. تمامی محصولات جدید هواوی به سیستم‌عامل یکپارچه هارمونی مجهزند و همچنین طیف وسیعی از دستگاه‌های قدیمی هواوی، در قالب یک پکیج به‌روزرسانی، به این سیستم‌عامل آپدیت خواهند شد. هواوی در مراسم امروز  ۱۲ خرداد از ساعت جدید Huawei Watch 3 و Huawei Watch 3 Pro، تبلت جدید MatePad Pro، هنذزفری‌های Freebuds 4 و مانیتور Huawei Mate View و Huawei Mate View GT پرده برداشت. تمامی این محصولات قدرت‌گرفته از سیستم‌عامل جدید و یکپارچه هواوی یعنی HarmonyOS هستند.
نزدیک به دو سال است که علاقه‌مندان برند هواوی منتظر رونمایی جهانی این سیستم‌عامل جدید هستند. هواوی امروز به این انتظار پایان داد و سیستم‌عامل جدید و یکپارچه خود را با دریایی از امکانات بی‌نظیر معرفی کرد.
گوشی‌های هوشمند، تبلت‌ها، ساعت‌های هوشمند، تلویزیون‌های هوشمند و اشیاء خانه هوشمند هر کدام سیستم‌عامل و رابط‌کاربری مخصوص به خود را دارند. این مساله باعث می‌شود، یکپارچه‌سازی و اتصال مداوم تمامی این دستگاه‌ها کار سخت و دشواری باشد. حالا هواوی یک سیستم‌عامل برای تمامی این دستگاه‌ها معرفی کرده تا مشکل ارتباط، اتصال و هماهنگی بین دستگاه‌های مختلف را برای همیشه حل کند.
اصلی‌ترین ویژگی و مزیت سیستم‌عامل هارمونی، اتصال و یکپارچه کردن تمامی دستگاه‌ها در یک پلتفرم است. به زبان ساده‌تر با کمک این سیستم‌عامل، امکان کنترل و استفاده از تمامی دستگاه‌های هوشمند از طریق یک دستگاه وجود دارد. قدرت و انعطاف بسیار بالای رابط‌کاربری این سیستم‌عامل، ارتباط بین دستگاه‌های مختلف را به سطح جدیدی از سادگی و سرعت رسانده است.
سیستم‌عامل هارمونی برای گوشی‌های هوشمند، تبلت‌ها، ساعت‌های هوشمند، تلویزیون‌های هوشمند، اسپیکر‌های هوشمند و لوازم خانگی هوشمند مانند یخچال و فریزر، مایکروفر، لباسشویی، آبمیوه‌گیری و غیره و همچنین اشیاء هوشمند مانند دوربین‌ها، سنسور‌های هشداردهنده، ربات‌ها و بسیاری دیگر از گجت‌های هوشمند معرفی شده است. نکته بسیار مهم آن که کنترل و مدیریت تمامی این دستگاه‌ها از طریق یک پلتفرم واحد مانند گوشی هوشمند امکان‌پذیر است.
برای آن که بیشتر از این منتظر روش کارکرد این سیستم‌عامل نمانید به چند مثال اشاره می‌کنیم.
همانطور که اشاره کردیم، این سیستم‌عامل روی تمامی دستگاه‌های جدید هواوی وجود دارد، همه دستگاه‌ها از طریق کنترل پنل ویجت Super Device، قابل مشاهده، دسترسی و استفاده هستند. برای مثال وقتی روی تلویزیون هوشمند به تماشای فیلم نشسته‌اید، می‌توانید از طریق کنترل پنل روی گوشی هوشمند، خروجی صدای تلویزیون را مدیریت کرده و خروجی صدا را از اسپیکر‌های تلویزیون به هندزفری خود منتقل کنید. یا وقتی از بیرون به خانه می‌رسید، موزیکی که تا قبل از آن از طریق هندزفری در حال پخش بود را به اسپیکر‌های هوشمند داخل خانه منتقل کنید. یا حتی تماس تصویری که روی گوشی هوشمند دریافت کرده‌اید را تنها با یک لمس، به نمایشگر هوشمند منتقل کنید. این‌ها همه مثال‌های محدودی از قابلیت‌های بی‌شمار سیستم‌عامل هارمونی هواوی است.
اتصال دستگاه‌های مختلف به یکدیگر تا پیش از این کار دشوار و گاهی وقت‌گیر بود. ابتدا باید راه‌های ارتباطی هر دو دستگاه را روشن می‌کردیم، سپس باید هر دو به یک شبکه وای‌فای متصل می‌شدند و پس از آن با شناسایی، احراز هویت و قبول درخواست، می‌توانستیم دو دستگاه‌ را به یکدیگر متصل کنیم. اما همین کار هم محدودیت‌های زیادی داشت. اما حالا از طریق کنترل پنل سیستم‌عامل هارمونی اتصال دستگاه‌های مختلف به یکدیگر بدون محدودیت، بسیار ساده و کاربر پسند است. در محیط کنترل پنل، تمامی دستگاه‌های موجود در خانه با اسم و عکس نشان داده می‌شود. برای اتصال هر کدام از دستگاه‌ها به یکدیگر، فقط کافیست آیکون مربوط به یکی از دستگاه‌ها را به سمت گوشی هوشمند بکشید؛ اتصال برقرار می‌شود.
برقراری اتصال بین دستگاه‌های مختلف هم تنها از نوع یک اتصال ساده نیست. بلکه بسیار پیشرفته‌تر از آنچه که تا امروز وجود داشته است. برای مثال وقتی گوشی هوشمند را به لپ‌تاپ یا تبلت هواوی متصل می‌کنید، به‌صورت مجازی امکان استفاده از گوشی هوشمند روی تبلت یا لپ‌تاپ فعال می‌شود. حالا می‌توانید اپلیکیشن‌های موبایل را از طریق تبلت یا لپ‌تاپ اجرا کنید و یا حتی از گالری گوشی هوشمند خود یک عکس را با Drag & Drop به لپ‌تاپ یا تبلت خود اضافه کنید. می‌توانید فایلی که از طریق لپ‌تاپ یا تبلت جست‌وجو کرده‌اید را در همان دستگاه، روی حافظه گوشی ذخیره کنید یا در حین برقراری تماس تصویری با گوشی هوشمند، فایل ارائه خود را از طریق لپ‌تاپ یا تبلت به همکاران خود نشان دهید.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه