تکنولوژی
سارا محمد علیئی۱۴:۰ - ۱۳۹۵ پنج شنبه ۳ تير

سایت خبری Life.ru به تازگی خبری در مورد سیستم صوتی و تصویری اقامتگاه شخصی رئيس جمهور روسیه در نووآگرایوو منتشر کرده است.
چه نوع تجهیزات در این سینما وجود دارد؟
به گفته مدیر استودیو لنفیلم، ادوارد پیچوگین این سیستم شامل 64 بلندگو است و از تکنولوژی Dolby Atmos که معمولا در سینماهای مدرن استفاده می شود، پشتیبانی می کند.

در زمان نوشتن این خبر در وب سایت اعلام شده ، این سیستم برای سینمای روستایی در منطقه Usovo Odintsovo درحومه  مسکو در نظر گرفته شده، همچنین عکسی از آن منتشر شده است. با این حال پس از جستجو این عبارت در سایت مطلب دیگری در همین سایت منتشر شده است.
 

دالبی اتموس چیست؟

دالبی اتموس یا Dolby Atmos یکی از تکنولوژیهای صوتی دالبی است که تعداد کانالهای صدا را به ۱۲۸ مورد افزایش داده و با اضافه کردن اسپیکرها، صدا را محیطیتر از سیستمهای صوتی معمول پخش میکند.
در سیستمهای ۵٫۱ کاناله و ۷٫۱ کاناله، برای تفکیک بهتر صدا از چند اسپیکر مختلف استفاده میشود که هر در موقعیتی خاص قرار میگیرند. کانال صدا همان چیزی است که در تولید فیلم و هنگام پخش آن صدا را جهتدار میکند. مثلاً کانال صوتی جلو و راست یا پشت و چپ دو کانال مجزا هستند و صدای متفاوتی را ذخیره و پخش میکنند.
در دالبی اتموس چیزی به اسم کانال صدا وجود ندارد و جای آن را Object گرفته است و میگوید هر آبجکت یک نقطهی مجازی برای صداست. در دالبی اتموس میتوان ۱۲۸ آبجکت داشت که شاید بتوان آن را به ۱۲۸ میکروفون و اسپیکر تشبیه کرد.
در دالبی اتموس، صدای موقعیتهای مختلف به صورت جدا ذخیره میشود و در هنگام پخش در هر سالن یا با هر سیستم صوتی خاصی، ۱۲۸ سیگنال مختلف با در نظر گرفتن موقعیت اسپیکرهای واقعی، ترکیب میشوند.


این تکنولوژی از گیرنده های AV در  Onkyo, Integra, Denon, Marantz, Pioneer, Yamaha پشتیبانی می کند.

برچسب هاDolby Atmos
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

ساندبار جدید یاماها صدایی فوق العاده را به شما ارائه می کند