تکنولوژی
زهیر معصومیان۶:۰ - ۱۳۹۴ جمعه ۱۳ شهريور

با اینکه هارد درایوهایی با حجم‌های بیشتر از 2 ترابایت نیز وجود دارند اما تاکنون هیچ شرکتی به هارددرایوی با اندازه‌ی 2.5 اینچ و 7میلی‌متر درازا دست نیافته‌است. شرکت سی‌گیت اعلام کرده‌ است که به تازگی به این مهم یعنی ساخت کوچک‌ترین هارددرایو با بیشترین ظرفیت در جهان تا به امروز، دست یافته‌است.
در حالی‌که سی‌گیت در حال تولید درایوهای 2.5 اینچی‌ای است که در مدل قبلی 9میلی‌متر بزرگتر بودند، این اولین بار است که چنین ظرفیت زیادی در 7میلی‌متر فضا جا می‌گیرد، که باور آن برای این چنین فضای عظیمی بسیار سخت است.
سی‌گیت هنگام انتشار محصولش اعلام کرد که : ترکیب معماری‌های نرم‌افزارهای ماشینی جدید، با بهترین‌ مواد و طراحی الکترونیکی، به طور قابل توجهی (در تولید محصول) تعیین‌کننده است – آن هم با فراهم کردن فضایی (بیش از) چهاربرابر بیشتر از هارد 250گیگابایتی SSD و با هزینه‌ای بسیار کمتر.
در واقع، با اینکه درایوهای داخلی کنونی عملکرد خیلی بهتری را نسبت به هارددرایوهای قدیمی ارائه می‌دهند و با جلورفتن زمان قیمت آنها نیز پایین می‌آید، فضای ذخیره‌سازی آنچنان زیادی را نسبت به هاردهای خارجی(external) در اختیار ما قرار نمی‌دهند و هرچقدر این فضا بیشتر می‌شود ارزش کمتری نسبت به هزینه‌ی پرداختی پیدا می‌کنند.


با این حال، سی‌گیت گفته است که این مشکل را چه با اندازه و مشخصات ظاهری مشابه با محصولات کنونی چه متفاوت با آنها، در آینده برطرف خواهد کرد، ضمن اینکه در حال تولید یک هارد SSD کوچک است تا عملکردی مشابه با هارد درایو ذکرشده ارائه کند و و فضای ذخیره‌سازی زیادی همانند همان هارددرایو برای فایل‌هایی که کمتر دیده می‌شوند، خواهدداشت.
این هارددرایو کوچک – که با وزن 0.2 پوند 25درصد سبک‌تر از مدل‌های قبلی است – به سی‌گیت اجازه می‌دهد تا به سازندگان سخت‌افزار، شانس ساخت لپتاپ‌ها و تبلت‌هایی سبک‌تر و باریک‌تر را بدهد به طوری‌که کاربران فضای ذخیره‌سازی بیشتری در اختیار خواهندداشت.
درحالی‌که هیچ قیمت یا تاریخ عرضه‌ای برای این محصول اعلام نشده‌است، با دانستن اینکه هارد 2ترابایتی 2.5اینچی قبلی سی‌گیت هزینه‌ای در حدود 120دلار داشته، با این‌که فناوری‌ استفاده شده درساخت این هارد جدید قابلیت کوچک‌ترشدن را به آن داده است، بازهم انتظار می‌رود این هارد قیمتی مشابه با مدل قبلی داشته باشد.

دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

آیا میدانید هزینه واقعی ساخت آیفون چقدر است؟