ایران
اندیشه سبز خزر۱۵:۰ - ۱۳۹۷ سه شنبه ۱۵ آبان

به گزارش مهر، وزیر ارتباطات از راه‌اندازی شبکه‌ی سیگنال‌رسانی زمینی صداوسیما با هدف قطع وابستگی به خدمات ماهواره‌ای خارجی خبر داد و گفت: از کار انداختن خدمات ارتباطی عمومی به بهانه‌ی تحریم، خیال واهی است.
محمدجواد آذری جهرمی در مراسم پدافند غیرعامل در حوزه‌ی ارتباطات با اشاره به اقداماتی که از سال گذشته در زمینه‌ی پدافند غیرعامل برای زیرساخت‌های ارتباطی کشور صورت گرفت، گفت: تکمیل شبکه‌ی سیگنال‌رسانی زمینی صداوسیما یکی از مهم‌ترین اقداماتی بود که پس از سال‌ها موفق به انجام آن شدیم و با همکاری شرکت ارتباطات زیرساخت و سازمان صداوسیما این پروژه زیر بار رفته است.
وی با بیان اینکه در هفته‌های آینده این طرح در مراسمی افتتاح رسمی خواهد شد، اضافه کرد: تا پیش از این و در دوره‌ی نخست تحریم‌ها، به دلیل وابستگی‌ای که برای پخش شبکه‌های ماهواره‌ای داشتیم با مشکلاتی مواجه شدیم و مردم به خصوص مناطق محروم نمی‌توانستند از پوشش شبکه‌ها استفاده کنند. برای مثال به دلیل عدم پخش ماهواره‌ای، مناطق محروم، امکان تماشای رویداد بین‌المللی مانند فوتبال را نداشتند که تمام تلاش این بود که بتوانیم شبکه‌ای مجزا برای ارائه‌ی خدمات در زمان مخاطرات تحریم داشته باشیم.
آذری جهرمی ادامه داد: طی سال‌های اخیر با برخی حوادث طبیعی مانند زلزله کرمان و کرمانشاه و نیز قطع شبکه‌ی برق اهواز مواجه شدیم و به این نتیجه رسیدیم که ارتباطات که ضرورت اصلی مدیریت بحران در این مواقع است، دچار مشکل جدی بوده و به همین دلیل نقاط ضعف را رسیدگی کرده و هم اکنون توانستیم به شبکه پایدار دست پیدا کنیم.
وزیر ارتباطات گفت: در زمینه‌ی برق سایت‌های اصلی موبایل که مابقی سایت‌ها را تغذیه می‌کردند، با وضعیت مناسبی روبرو نبودیم که رگولاتوری طی یک سال گذشته با رده‌بندی این سایت‌ها، مشکل را برطرف کرد. در این بررسی‌ها مشخص شد که باطری برق سایت‌های موبایل در ۴۸ درصد پایدار نبودند و با قطع شبکه‌ی برق در ارتباط‌رسانی با مشکل مواجه می‌شدند که این موضوع با پیگیری سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رفع و به پایداری شبکه انجامید.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه