تکنولوژی
حمید رضا مازندرانی۲۳:۵۹ - ۱۳۹۵ دوشنبه ۸ شهريور

شبکه NHK گزارش داده بازی های المپیک سال 2020 توکیو را با کیفیت 8K (که به Super Hi-Vision نیز مشهور است) پخش خواهد کرد. البته تا آن زمان خیلی مانده است و هم اکنون تنها یک مدل از این تلویزیون ها در بازار موجود است! این پخش کننده تلویزیونی یک گروه را به همراه کمپانی های سونی و پاناسونیک شکل داده تا این فناوری برای سال 2020 آماده گردد.
فناوری 8K چهار برابر فناوری 4K مصرف پهنای باند دارد، پس باید تکنیک های استریمینگ و فشرده سازی جدیدی استفاده شود. سونی و پاناسونیک که در صنعت تلویزیون نیز خبره هستند، به شبکه NHK کمک خواهند کرد تا دوربین و سایر تجهیزات پخش را بهره برداری نماید. کیفیت تصویری که  فناوری 8K دارد، از بسیاری از پرده های سینما نیز بیشتر است. با این حال هنوز محتوایی برای 4K هم آنچنان یافت نمی شود، چه برسد به 8K! در حال حاضر شرکت شارپ تنها کمپانی است که تلویزیون 8K می فروشد (یک مدل 85 اینچی 130 هزار دلاری)، در نتیجه این تلویزیون تنها برای پخش در مکان های عمومی مناسب است.
شرکت های ژاپنی در تلاش برای بازگرداندن حیثیت خود در بازار تلویزیون هستند، که در بازار 4K به سایر شرکای آسیایی مانند سامسونگ، ال جی، ویزیو و TCL واگذار شده است.

برچسب هاPanasonic8KSony
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

امکان بسته‌بندی و صورت‌حساب خودکار سامانه‌ی جدید خرید فروشگاهی Panasonic