تکنولوژی
الناز فرجی۲۳:۱۷ - ۱۳۹۴ چهارشنبه ۱۹ اسفند

دانشجویان دانشگاه ghent در بلژیک یک خزنده ی شش پایی روی زمین طراحی کرده اند که علامتش را روی کسانی که به آن ها برخورد کند میگذارد . این عقرب شش پا که خیلی متفاوت با دیگر نمایشگاه جانوران روباتیک کمپانی تکنولوژی خودکار آلمانی ، festo نیست ، نیشش را به دست هرکسی که چشمانش را بپوشاند میزند و یک نقطه ی قرمز برای یادآوری این برخورد میگذارد .
دانشجویان سال بالایی تیم پروژه ی طراحی ، استفان فلمند ، راب تراین و پایترجن دکونیک میخواستند یک مورچه ی روباتی را طراحی کنند تا مانند یک چیز خوش یمن برای مرکز طراحی صنعتی دانشگاه در سال 2011 /12 باشد . این تیم تعدادی از مشکلات این مورچه  را فهمیدند ، مانند موتور هایش که خیلی سریع بودند و میسوختند ، باتری هایش به اندازه ی کافی دوام نداشتند و خودگردانی نداشت . در مورد این طراحی ها و توسعه ها بحث شد اما در پایان اکتبر سال قبل ، تصمیمی که گرفته شد کمی مسیر را تغییر داد ، و تصمیم گرفتند که به جایش یک عقرب علامت گذار بسازند . قسمت های الکترونیکی ربات مورچه ای برای بیشتر قسمت های ربات عقربی قابل قبول نبودند ، گرچه یک arduino nano جایگزین مگا بورد شد و همینطور یک پک باتری قدرتمند تر انتخاب کردند . میزان هایی که پاها و دم را درست میکردند به صورت سه بعدی چاپ شده بودند ، دو برگه ی بدنه ی ABS با لیزر بریده شده بودند ، و پوسته ی محافظ ، چنگال ها ، انتهای پاها و نیش دم از پلی استر درست شدند . یک قلم ماژیکی هم استفاده میشود تا روی قربانیان علامت بگذارد .


برای این ربات حرکات زیاد و همچنین پاسخ های اتوماتیک برنامه ریزی شده است ، گرچه کنترل زنده با کامپیوتر هم ممکن است . یک سنسور گسترده ی IR و سه سنسور با محدوده ی کم هم در پوسته ی بالایی استفاده شده اند تا محل نسبی کاربر را تشخیص دهند و همینطور یک دوربین از روبه رو وجود دارد . همانطور که در ویدئوی ارائه شده در سایت گیزمگ میتوانید ببینید ، این عقرب درست مانند یک عقرب واقعی حرکت میکند ( گرچه میتوانست برای واقع گرایانه تر بودن از یک جفت پای دیگر استفاده کند ) و هر کسی را که جرات کند خیلی نزدیک شود را نیش میزند . این ربات حالا برای درس ها ی سطح بالا در مرکز طراحی صنعتی استفاده میشود .

برچسب هاScorpion Hexapod
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

فیس بوک به شما این امکان را میدهد تا از دست دوست پسر/ دوست دختر سابقتان راحت شوید