کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۶ چهارشنبه ۱۰ خرداد

چین به سرعت در حال گسترش صنعت اقتصاد اشتراک‌گذاری خود است که در حال حاضر در بخش اتومبیل و کرایه‌ی دوچرخه پرتقاضا است.
با تنها 2 یوان در ساعت (۰/۳ دلار)، Nate Liu، دانشجوی دانشگاه فرهنگ و زبان پکن بازی بسکتبال را از دستگاه فروش اتوماتیک با اسکن بارکد بر روی گوشی هوشمند خود اجاره کرد. Liu به رویترز گفت: من نمی‌خواستم بعد از اینکه توپ خودم را از دست دادم، از کسی قرض بگیرم بنابراین تصمیم گرفتم این روش را امتحان کنم.
از مدت‌ها پیش در ناحیه‌ی مرطوب جنوبی چین، حدود 20000 چتر در خیابان‌های Shenzhen پخش شده است که قابل اجاره با تنها نیم یوان (۰/۷ دلار) در سی دقیقه هستند. چترها با اسکن بارکد بر روی گوشی‌های هوشمند قابل استفاده می‌شوند.
دولت چین صنعت اقتصاد اشتراک‌گذاری را مورد توجه قرار داده است و انتظار رشد 40 درصدی آن را در سال جاری با ۴/۸۳ میلیارد یوان (705 میلیارد دلار) دارد و تا سال 2020 این صنعت باید یک دهم تولید ناخالص داخلی را به خود اختصاص دهد.  چین تبدیل شدن به رهبری این اقتصاد در جهان را دنبال می‌کند. PricewaterhouseCooper پنج بخش قابل اشتراک‌گذاری را که پتانسیل افزایش درآمد جهانی از 15 میلیارد دلار به 335 میلیارد دلار تا سال 2025 را دارد اینگونه معرفی کرد: بخش اقتصاد اشتراک‌گذاری اتومبیل، حمل‌ونقل، امور مالی، نیروی انسانی و موسیقی و استریم ویدئو.
بیشترین سهم مالی در این صنعت در چین مربوط به سرمایه‌گذاران خطرپذیر می‌باشد.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه