سخت‌افزار
اندیشه سبز خزر۲۳:۰ - ۱۳۹۵ چهارشنبه ۱۱ اسفند

نخستین پردازنده‌ی ۱۰ هسته‌ای MediaTek که در سال گذشته با نام‌های Helio X20 و X25 عرضه شد، چندان نتوانستند بازار گوشی‌های هوشمند را تحت تأثیر خود قرار دهند. اما این شرکت به این راحتی نمی‌خواهد رقابت را واگذار کند.
MediaTek به تازگی اعلام داشته است که قصد دارد پردازنده‌ی بازطراحی‌شده‌ی ۱۰ هسته‌ای Helio X30 را به تولید انبوه برساند. پیش‌بینی می‌گردد که اولین گجت هوشمند مجهز به این چیپ در سه‌ ماهه‌ی دوم سال جاری میلادی به بازار عرضه گردد.
برای آنانی که هنوز با چیپ Helio X30 آشنا نیستند باید گفت که X30 نخستین پردازنده‌ی MediaTek با لیتوگرافی ۱۰ نانومتری بوده است. موردی که Qualcomm در Snapdragon 835 و Samsung در Exynos 9 Series 8895 همین رویه‌ را دنبال کرده‌اند.
اگرچه گمان می‌رود که Helio X30 بر روی گوشی‌های میان‌رده‌ی با کیفیت قرار خواهد گرفت، اما نباید قدرت آن را کم در نظر گرفت.
این پردازنده دارای ۲ چیپ Cortex-A73 قدرتمند با فرکانس کاری 2.5 گیگاهرتز، چهار هسته‌ی Cortex-A53 متوسط با فرکانس کاری ۲.۲ گیگاهرتزی و چهار هسته‌ی Cortex-A35 کم‌مصرف با فرکانس کاری ۱.۹ گیگاهرتزی می‌باشد. این پردازنده دارای بخش گرفیکی PowerVR Series7XT Plus با فرکانس کاری ۸۰۰ مگاهرتزی می‌باشد.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه