نرم افزار
سارا محمد علیئی۳:۰ - ۱۳۹۶ يکشنبه ۵ آذر

در آخرين نسخه ی مرورگر موزيلا که سه شنبه منتشر شد، درعملکرد حرف اول را می‌زند. موزيلا ادعا کرد که فايرفاکس دو برابر سريعتر از سال قبل است. اين نکته نه تنها در هنگام راه اندازي صحیح است بلکه زماني که زبانه‌های زیادی باز است نیز درست است. نيک نگوين نائب رئیس شرکت فايرفاکس گفت: "ما تعادل بهتری در حافظه نسبت به تمام مرورگرهای دیگر داریم."
او به TechNewsWorld گفت : " ما از ۳۰ درصد کم‌تر حافظه استفاده می‌کنیم و دلیل آن این است که می‌توانیم تعداد فرایندها فایرفاکس را براساس سخت‌افزاری که شما دارید تخصیص دهیم ." بهبود عملکرد در کوانتوم می‌تواند یک نمونه از تلاش آنان برای بسیاری از سیستم‌های فایرفاکس باشد . نگوين توضيح داد: "تعداد قابل توجهي از کاربران ما از پردازنده‌هايي با دو هسته يا کمتر و رم کمتر از 4 گيگابايت استفاده می‌کنند." افزایش عملکرد می‌تواند برای سایر کاربران نیز جذاب باشد. نگوين گفت: "ما يک مرورگر عالي براي شما داريم، حتي اگر شما رايانه‌ی بروزی نداشته باشيد. ما يک فرصت عالي براي افراد با لپ‌تاپ‌هاي 300 دلاري ارائه کردیم که يک تجربه ی بزرگ مدرن را تجربه کنند."
رابرت اندرل، تحليل‌گر اصلي گروه اندرل، مي‌گويد مخاطبان هدف احتمالاً مالکان کامپیوترهایی قدیمی هستند که در حال حاضر بیشترین مشکل را احساس می‌کنند. او به TechNewsWorld گفت: "نسل فعلي مرورگرهاي پيشرفته بسيار فشرده شده اند که باعث مي‌شود سرعت دستگاه‌ها کاهش پیدا کند و باعث تأخیر برای کاربران شود."
موزيلا علاوه بر پيشرفت‌هاي تحت پوشش، واسط کاربري فايرفاکس را دوباره طراحي کرد. مارک مايو، معاون ارشد فايرفاکس، در پست آنلاين نوشت: ما اين ابتکار عمل را فوتون مي‌ناميم و هدف آن اين است که همه ی چيزی که ما "فايرفاکس" می‌نامیم، به روز و یکپارچه شده در حالي که از موتور سريع جديد استفاده مي‌شود.
موزيلا علاوه بر اعلام انتشار مرورگر کوانتومی خود در روز سه شنبه گفت گوگل را به عنوان موتور پيشفرض جستجوي خود در ايالات متحده و کانادا انتخاب کرده است. موزیلا از این مشارکت سود می‌برد. راس روبين، تحليلگر اصلي پژوهشي رتیکل مي گويد: "خوشبختانه، این کار به امکان ادامه ی تلاش‌های توسعه و ساخت موتور کوانتومی کمک خواهد کرد ." 
او به TechNewsWorld گفت انتشار موزيلا کوانتوم يک حرکت دفاعی است که برای جلوگیری از فرسایش فایرفاکس که در چند سال گذشته ضربه ی محکمی خورده‌ است ، جلوگیری می‌شود ." 
چارلز کینگ، تحلیلگر اصلی Pund-IT، ادامه داد: کوانتوم در موزیلا می‌تواند باعث استفاده ی بیشتر از فایرفاکس باشد. او به TechNewsWorld گفت: "به نظر می رسد کوانتوم طراحی شده است تا کاربران سابق که عمدتا موزیلا را برای گوگل کروم رها کرده اند، به فایرفاکس بازگردانده شود.
وی اضافه کرد: "ورود کوانتوم نیز همزمان با آنچه که باعث افزایش نارضایتی در میان کاربران گوگل کروم و Microsoft Edge می‌شود، همزمان است. به عبارت دیگر ممکن نیست زمان بهتری برای مرورگرهای موزیلا وجود داشته باشد که یک مرورگر جدید را معرفی کنند ."

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه