گوناگون
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۹ دوشنبه ۲۰ مرداد

با صدور فرمان دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا مبنی بر برگزاری مزایده تخصیص باند فرکانسی 5G، مشخص شد در این مزایده ۱۰۰ مگاهرتز فرکانس باند متوسط که قبلا در اختیار اهداف نظامی بود، برای توسعه شبکه 5G با هدف کاربری تجاری در ایالات متحده از اواسط 2022 در اختیار اپراتورها قرار خواهد گرفت.
به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، مایکل کراتسیوس، مشاور کاخ سفید و مدیر ارشد فناوری آمریکا گفته است: کمیسیون ارتباطات فدرال (FCC) می تواند این مزایده را برای تخصیص فرکانس به شرکت هایی همچون ورایزون و AT&T از دسامبر 2021 ارایه کند و صنعت بی سیم هم می تواند از تابستان سال بعد، از آن استفاده کند.
او افزوده است: این افدام به ما این امکان را می دهد که بدون مصالحه و سازش درباره امنیت ملی مان، حدکثر دسترسی اپراتورها به باندهای فرکانسی 5G را فراهم کنیم.
دانا دیسی، افسر ارشد اطلاعات دپارتمان دفاعی آمریکا نیز گفته است که درحال حاضر ارتش برای عملیات مهم راداری از این طیف فرکانسی استفاده می کند.
آجیت پای، رئیس FCC نیز گفته است: باند فرکانسی متوسط برای توسعه 5G حیاتی است زیرا هم پوشش جغرافیایی و هم ظرفیت انتقال بالایی از دیتا را فراهم می کند.
نسل بعدی شبکه بی سیم 5G ضمن برقراری ارتباطات فراوان، در کنار سایر کاربردهایش، امکان اتتقال ویدئو با سرعت بالا و توسعه ماشین های خودران را فراهم می کند.
FCC زمان کافی برای پاکسازی این باندهای فرکانسی به منظور توسعه شبکه های 5G پایدار صرف کرده است و درحال حاضر این اطمینان را به اپراتورها داده است که باند فرکانسی کافی برای مدیریت ترافیک درحال رشد اینترنت وجود دارد.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه