موبایل و تبلت
مصطفی طبری۲۱:۰ - ۱۳۹۴ پنج شنبه ۲۹ مرداد

دو فبلت جدید سامسونگ یعنی گلکسی اس 6 اج پلاس و گلکسی نوت 5 چند روزی هست که معرفی شده اند و حالا که این دو فبلت سطح بالا در دسترس ما قرار دارند، چه کاری لذت بخش تر از انداختن آنها بر روی کاشی و بلوک های سیمانی و تماشای شکستن شان است؟
کانال PhoneBuff ویدیویی را در یوتیوب منتشر کرده که در آن به وضوح نشان می دهد طراحی خمیده نوت 5 تا چه حد شکننده است. در این ویدیو، فبلت نگون بخت از ارتفاع 1 متری به پایین سقوط می کند و خیلی زود قسمت پشتی آن می شکند و یک الگوی تارعنکوبتی جالب ایجاد می کند! خوشبختانه سطح بالایی در این بخش از قسمت های زیرین جدا هستند و به همین دلیل پس از شکستن بخش شیشه ای حداقل خطر بریدن دستتان وجود ندارد.
البته از آنجایی که طراحی نوت 5 براساس طراحی شیشه ای گلکسی اس 6 صورت گرفته، همین انتظار هم می رفت. در واقع با کشیده شدن بخش خمیده به پشت گوشی، حالا می توان گفت که نوت 5 حتی از گلکسی اس 6 هم شکننده تر است. علاوه بر این، نوت 5 به مراتب بزرگتر از اس 6 می باشد که همین موضوع آن را آسیب پذیرتر می کند.


معمولاً در تست های سقوط گوشی ها را از قسمت پهلو و جلو هم به پرتاب می کنند. خوشبختانه به لطف استفاده از آلومینیوم سطح 6013 در فریم گوشی، هیچ مشکلی در هنگام سقوط گوشی از قسمت پهلو مشاهده نشد.
اما در تست سقوط از جلو(نمایشگر) صفحه نمایش نوت 5 بالافاصله ترک خورد اما تاچ آن همچنان کار می کرد که قابل تحسین است. اما با چند پرتاب دیگر روی بلوک سیمانی، تاچ نوت 5 نیز از کار افتاد.
به گفته PhoneBuff گلکسی نوت 5 نیز همانند S6 و S6 edge به علت استفاده از شیشه در بخش پشتی، شکننده بوده و S6 edge+ نیز از این قاعده مستثنی نیست. البته قابل ذکر است که تاچ نوت 5 نسبت به اس 6 دوام بیشتری آورد، اما به هر حال یک صفحه نمایش شکسته چیزی نیست که هر کسی بتواند با آن کار کند!
اگرچه زبان طراحی جدید سامسونگ زیبا و جذاب می باشد، اما تاثیر آن بر روی دوام گوشی اجتناب ناپذیر است. موضوعی که باید به خوبی آن را در نظر گرفته و اگر لازم است حتماً یک کیس محافظ برای این گوشی ها تهیه کنید.

دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

علت احتراق باتری‌های موبایل