ایران و جهان
سارا محمد علیئی۳:۰ - ۱۳۹۶ چهارشنبه ۶ دي

رئیس پليس فتا استان خراسان رضوى با هشدار جدى از شهروندان درخواست كرد از سوار شدن بر موج و التهاب ايجاد شده نسبت به تهيه ارز ديجيتالى نظير بيت كوين خوددارى نمايند.
سرهنگ جواد جهانشيرى با اشاره به وجود برخى ابهامات از سوى مردم نسبت به تهيه ی پول ديجيتالى هشدار داد و اظهار کرد: اين روزها در برخى رسانه‌ها حرف از پول ديجيتالى، افزايش يا كاهش قيمت آن در ميان جامعه صحبت‌هاى زيادى شنيده مى‌شود.
وى افزود: پول الكترونيك يكى از مقوله‌هايى است كه امروزه با گسترش تجارت الكترونيك و ارائه ی خدمات بانكدارى در بستر اينترنت بيش از پيش گسترش‌ یافته و شاهد ارائه ی اشكال مختلف از روش‌هاى پرداخت الكترونيك در جهان هستيم. کاهش هزینه و افزایش سرعت دسترسی به اینترنت و مزایای اقتصادی و اجتماعی تجارت الکترونیک از دلایل اصلی توجه مردم به پرداخت الكترونيك و انجام مبادلات در اين بستر است.
این مقام ارشد انتظامی ادامه داد: اما با توجه به اينكه تهيه و به‌ویژه نگهدارى انواع پول ديجيتالى نياز به دانش تخصصى رايانه‌اى داشته و همچنين برخى از كارشناسان اقتصادى نيز افزايش نرخ پول‌هاى ديجيتالى نظير بيت كوين را در هفته‌های اخير حبابى بيش نمى‌دانند، از همين روى به شهروندان توصيه مى‌كنيم از سرمايه‌گذارى در مباحثى كه اشراف اطلاعاتى از نحوه ی استخراج، ‌نگهدارى و خریدوفروش آن ندارند وارد نشده و صرفاً از روى موج و جو روانى ایجاد شده در رسانه‌ها و شبكه‌هاى اجتماعى، ترغيب به خريد نگردند و ريسك بالاى آن را متقبل نگردند.
سرهنگ جهانشيرى در همين رابطه اعلام كرد: شهروندان محترم به خاطر داشته باشند كه علاوه بر ريسك بالاى سرمايه‌گذارى در اين نوع از خريد‌هاى اينترنتى، افراد سودجو و فرصت‌طلب نيز كه مترصد فرصتى براى فريب اذهان عمومى هستند با ترغيب افراد به سمت تله‌هاى كلاهبردارانه از موقعيت ایجاد شده نهايت سوء استفاده را برده و به عبارتى از ناآگاهى شهروندان و كاربران فضاى سايبر سوء استفاده نموده و به اطلاعات حساب بانكى افراد دسترسى پيدا مى‌نمايند.
رئیس پلیس فتا استان خراسان رضوی در پايان اضافه كرد: شهروندان قبل از هرگونه تصميم به فعاليت در فضاى سايبر در هر حوزه‌اى با افراد كاردان، آگاه و معتمد مشورت نمايند.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه