تکنولوژی
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۷ يکشنبه ۹ دي

گروهی از شرکت‌ها در حال کار بر روی تجاری‌سازی فناوری خورشیدی جدیدی هستند که می‌تواند تولید انرژی‌های تجدیدپذیر را خیلی بیشتر بهبود بخشد.
اوایل سال جاری،  استارتاپ Oxford PV با دانشگاه آکسفورد همکاری می‌کرد و با دریافت ۳ میلیون دلار از دولت بریتانیا قصد توسعه‌ی فناوری را داشت که از نوع جدیدی از مواد برای ساختن سلول‌های خورشیدی استفاده می‌کند. طبق گزارشی از کمیسیون بورس و اوراق بهادار، چند روز پیش، در ایالات متحده، شرکتی به نام Swift Solar با هدف معرفی فناوری مشابهی به بازار، مبلغ ۷ میلیون دلارافزایش سرمایه داشت.
فناوری فتوولتائیک جدید با نام سلول پرووسکیت از مواد ترکیبی قلع یا سرب آلی – معدنی مبتنی بر هالید به عنوان یک لایه‌ی فعال برداشت یا جذب نور استفاده می‌کند. این اولین فناوری جدیدی است که در طول سال‌ها پیشرفت کرده تا وعده‌ی کارایی بهتر در تبدیل نور به انرژی برق را با هزینه‌ای کمتر از تکنولوژی‌های موجود عرضه کند.
Sam Stranks، مشاور علمی و یکی از موسسین Swift Solar در Ted Talk گفت: "پرووسکیت به ما اجازه داد به آنچه می‌توانیم با پنل‌های خورشیدی مبتنی بر سیلیکون بر روی سقف‌ها انجام دهیم، دوباره فکر کنیم."

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه