تکنولوژی
بهناز زادبخش۸:۳ - ۱۳۹۵ يکشنبه ۲ آبان

آینده رانندگی خودران یکی از موضوعات نمایشگاه خودروی پاریس بود. در حالیکه بسیاری از تولید کننده های مهم مانند فورد، مرسدس، بی ام دبلیو و همچنین ولوو در حال آزمایش خودروهای اتوماتیک و یا خودران در محیط های کنترل شده هستند، شرکت تسلا در حال حاضر آزمایش خود را بر روی اتومبیل در جاده دنبال می کند. گرچه استفاده عملی از آن در شهرهایی با ترافیک زیاد ممکن است سالها به طول بیانجامد.
"جیم هولدر"، سردبیر مجله اتوکار می گوید: «فناوری رانندگی خودکار در حال تکامل دائم است. سال آینده در خط تولید شاهد خودروهایی خواهیم بود که می توان ۳۰ ثانیه فرمان آن را رها کرد و در بزرگراه خودران می شوند. پیش بینی می شود هر پنج یا ده سال راننده کارهای بیشتری را به خودرو واگذار می کند. تا ۱۵ سال دیگر رانندگی بطور کامل به خود رو محول می شود.

ارتباط این خودروها و خدمات نظارت بر ترافیک در آینده، دو مسئله مهم و قابل بررسی در پیشرفت این صنعت است. این فناوری، رویکرد قبلی خودرو و همچنین ارتباط انسان با اتومبیل را تغییر می دهد». "جیم هولدر" در ادامه گفت: «این تحول در راه است ولی بحث اصلی خودرو سازان بر سر میزان اتوماتیک شدن رانندگی و میزان کنترل، بعلاوه مسئله قوانین راهنمایی و رانندگی و کارشناسی تصادفات احتمالی را باید در نظر بگیریم». "ویکاس کنو" می گوید: «انقلاب بزرگی پیش روی مان است. به جای آنکه مجبور باشم در طول مسیر، برای رسیدن به محل کار، تمام تمرکز خود را به جاده معطوف کنم، می توانم کتاب مطالعه کنم، روزنامه بخوانم و یا چرت بزنم».
کارخانه ها فناوری خودران را عرضه کرده اند ولی بحث اینجاست که، راننده و اتومبیل هرکدام چقدر در واگذار کردن کنترل اتومبیل نقش دارند. به نظر می رسد این فناوری دیر یا زود اجرایی می شود. این در حالی است که در سنگاپور اولین تاکسی خودران راه اندازی شد. هدف طراحان، خودران کردن کلیه تاکسیهای سنگاپور تا سال 2018 میلادی است.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه