تکنولوژی
سارا محمد علیئی۵:۰ - ۱۳۹۷ دوشنبه ۷ خرداد

دیوید هانسون، بنیان‌گذار هانسون روبوتیک و خالق ربات اندرویدی سوفیا در یکی از آخرین سخنرانی‌های خود، به‌ پیش‌بینی‌هایش درباره‌ی ورود روبات‌ها به جامعه گفت. وی در ادامه افزود این مورد جدیدی نیست که هر روز با گذشت زمان اختراعات بشر بسیار پیشرفته‌تر و دقیق‌تر خواهند شد.
دیوید هانسون برای تحقق چنین رؤیایی شرکتی را در زمینه‌ی روباتیک تأسیس کرد و همچنین موفق شد تا اولین روبات انسان‌نما به نام سوفی را که دارای تکنولوژی هوش مصنوعی است اختراع نماید. طبق نظر کارشناسانه‌ی وی تا اواسط قرن روبات‌ها در جامعه حقوق مدنی خواهند داشت و برای حضور در خانواده‌ها سازگاری خواهند داشت.
هانسون می‌گوید توسعه‌ی سریع یادگیری هوش مصنوعی به این واقعیت منجر خواهد شد که تا سال ۲۰۲۹، روبات‌ها به سطح درک یک کودک انسان دست یابند و پس از گذشت چند سال به یک انسان بالغ تبدیل شوند؛ بنابراین تا سال ۲۰۴۵، روبات‌ها ممکن است به‌ عنوان عضوی از جامعه، دارای حق شهروندی، درجه‌ی تحصیلی و حتی ازدواج باشند.
با این‌ حال، دیوید همچنین به تعصب احتمالی در ارتباط با دستگاه‌های هوش انسانی اشاره کرد. او می‌گوید که در هر صورت روبات‌ها به‌عنوان "افراد طبقه‌ی دوم جامعه" مورد توجه قرار گیرند. روبات انسان‌نمای سوفی توانسته تاکنون از کشور عربستان سعودی، درجه‌ی شهروندی دریافت نماید و در مصاحبه‌ی خود به صوفی اعلام کرده است که قصد دارد بشریت را نابود کند.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه