تکنولوژی
الناز فرجی۲۰:۰ - ۱۳۹۴ پنج شنبه ۸ مرداد

بیش از 1000 نفر از محققان و کارشناسان برجسته رباتیک نامه سرگشاده ای را امضا کردند که به مسابقات تسلیحاتی اطلاعات نظامی هشدار میداد.همچنین بیشتر از 1000 نفر از کارشناسان عالی رتبه نیز  نامه سرگشاده ای در خصوص هشدار مسابقات تسلیحاتی نظامی در خصوص هوش مصنوعی  امضا کردند و خواستار ممنوعیت سلاح های تهاجمی خود مختار شدند.در این نامه ی ارائه شده در کنفرانس بین المللی مشترک هوش مصنوعی در بوینس آیرس آرژانتین ، توسط الون ماسک تلسا، یکی از بنیان گذاران اپل استیو موزنیاک ، مغز متفکر گوگل دمیس هسبیس و پرفسور استیون هاوکینگ در راستای هزاران تحقیقات رباتیک امضا شده است.
در این نامه آمده: ،فن آوری به نقطه ای رسیده است که پیشرفت اسلحه های اتوماتیک در طول هر سال اتفاق می افتد, نه دهها سال و مخاطرات آنها بالاست:اسلحه های اتوماتیک به عنوان انقلاب سوم پس از باروت و سلاح هسته ای عنوان میشود.
نویسندگان استدلال میکنند که این سلاح ها را میتوان برای ایجاد یک منطقه نظامی امن برای پرسنل نظامی تبدیل کند اما تاثیری که این سلاح ها در دنیای خودشان میگذارند و اینکه خودشان به میدان های جنگ میروند باعث کشته شدن کمتر انسان های میشود.
قدرت های نظامی که قادر به انتخاب اهداف و سیستم کنترل بدون دخالت انسان را دارند در حال رشد هستند و این مسئله باعث به وجود آمدن مسابقه تسلیحاتی مانند ساخت بمب اتم شده است.نویسندگان استدلال میکنند که بر خلاف سلاح های هسته ای این سلاح ها نیاز به مواد سخت و ایجاد شرایط دشوار برای ساخت و نظارت ندارند.نقطه پایان این مسیر فناوری واضح است: سلاح های اتوماتیک کلاشینکف های فردا خواهند بود.آنها جواب سوال بشریت امروز هستند که یک مسابقه تسلیحاتی جهانی شروع خواهد شد؟ این نظر نویسندگان است.
توبی والش استاد دانشگاه نیو ساوت ولز گفت: ما امروز نیاز به یک تصیم گیری داریم که آینده ما را شکل دهد و تعیین کند که راه درستی را انتخاب کرده ایم.ما از طرف تعداد زیادی از سازمان های مختلف انسان دوستانه فراخوان دریافت کرده ایم تا سازمان ملل متحد سلاح های اتوماتیک را ممنوع کند همان طور که در مورد لیزر کور کننده این کار را کرده است.
ماسک و هاوکینگ هشدار داده اند که این سلاح های هوشمند بزرگ ترین تهدید وجودی ما است و توسعه کامل هوش مصنوعی میتواند طلسم پایان نژاد بشر باشد.اما دیگران از جمله موزنیاک تازگی نظرشان را تغییر داده اند و گفته اند که ربات ها میتوانند خوب باشند و انسان های میتوانند مانند حیوان خانگی تمام مدت مراقب آن باشند.
در یک کنفرانس سازمان ملل در ژنو در ماه اوریل ،در مورد بحث از آینده سلاح ها از جمله ربات های قاتل ، انگلستان مخالف ممنوعیت توسعه سلاح های مستقل ، مورد تماس و فشار  گروه های مختلف از جمله کمپین توقف ربات های قاتل قرار گرفت

دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

سرمایه‌گذاری بیش از ۱ میلیارد دلاری Samsung بر روی تولید چیپ در خاک آمریکا