ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۷ يکشنبه ۸ مهر

مایکروسافت اولین‌بار کار بر روی برنامه‌های Office سازگار با محیط لمسی را پنج سال پیش و برای ویندوز ۸.۱ آغاز کرد. این برنامه‌ها که برای لپ‌تاپ‌ها و تبلت‌ها با صفحات لمسی طراحی شدند، نسخه‌های سبک و سریعی از Word ،Excel، و PowerPoint بودند. مایکروسافت این نسخه‌ها را به طور منظم برای ویندوز 10 هم به‌روزرسانی می‌کرد، اما حالا این شرکت کار بر روی Windows 10 Mobile، همچنین این نوع از برنامه‌های Office را متوقف کرده است.
این برنامه‌ها به طور کامل منسوخ نشدند، اما مایکروسافت دیگر ویژگی‌های جدیدی برای آن‌ها را به‌روزرسانی نمی‌کند. سخنگوی مایکروسافت در بیانیه‌اش به The Verge گفت "هم‌اکنون اولویت ما توسعه‌ی نسخه‌های iOS و Android برنامه‌هایمان است و بر روی ویندوز، ما برتری را به کار بر روی Win32 و نسخه‌های تحت وب اپلیکیشن‌هایمان می‌دهیم."
زمانی این نسخه‌های سازگار با محیط‌های لمسی از Office مثال عالی از چیزی بود که در صورت ساخت برنامه‌های ویندوزی جهانی، توسعه‌دهندگان می‌توانستند به دست بیاورند، اما حالا مایکروسافت به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد برنامه‌های موجود دسکتاپ و لیست آن‌ها را در این فروشگاه ارائه دهند. پس انگیزه‌ی کمی برای توسعه‌دهندگان در جهت ایجاد این دسته برنامه‌های ویندوزی جدید وجود دارد، و اولویت‌دهی شخصی مایکروسافت برای Office این را روشن می‌کند که برنامه‌های سنتی دسکتاپ همچنان اپلیکیشن‌هایی قوی بر روی ماشین‌های دسکتاپ ویندوزی باقی می‌مانند.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه