موبایل و تبلت
مصطفی طبری۶:۰ - ۱۳۹۴ پنج شنبه ۵ شهريور

مایکروسافت در پروژه ای جدید قصد دارد دوربین عقب آیفون را به یک اسکنر سه بعدی برای تولید مدل های سه بعدی جهت چاپ با پرینترهای سه بعدی تبدیل کند. در یک دموی ویدیویی، محققین از یک آیفون 5S استفاده کرده و با حرکت دادن پیرامون یک شئی، آن را اسکن نمودند. گوشی با استفاده از تصاویر ثبت شده استفاده کرده و بطور مرحله به مرحله همزمان با تغییر زاویه دوربین، یک مدل سه بعدی از آن شئی می سازد.
اگرچه برخی از مدل های تولید شده در این دمو آنچنان دقیق یا پرجزییات نیستند، اما باتوجه به اینکه اصلاً دوربین آیفون برای چنین کاری ساخته نشده، قابل تحسین می باشند. به گفته مایکروسافت برای تبدیل دوربین آیفون یا سایر گوشی های هوشمند به یک اسکنر سه بعدی نیازی به سخت افزارهای اضافی نبوده و حتی پردازش تصاویر نیز در خود گوشی انجام می شود.
این پروژه با پروژه Tango گوگل که در حال توسعه آن می باشد متفاوت می باشد. در پروژه تانگو گوگل از سخت افزارهای اضافی مانند دوربین با تشخیص حرکت و سنسور عمق سنج استفاده کرده و به تولید نقشه می پردازد. احتمالاً این سخت افزارها باعث می شوند تانگو کارآمدتر باشد، اما به گفته مایکروسافت، یک دوربین ساده هم می تواند برای تولید مدل جهت چاپ یا استفاده در بازی ها کافی باشد.
محققین این پروژه مایکروسافت که MobileFusion نامیده شده، سعی دارند تا آن را برای پلتفرم های اندروید، ویندوز فون و iOS آماده کنند. هنوز صحبتی در مورد تاریخ عرضه این فناوری نشده ولی بدون شک در زمان عرضه در دسترس عموم قرار خواهد گرفت.

دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

با اپلیکیشنScanner Pro 6 آیفون شما به یک اسکنر عالی تبدیل خواهد شد