گوناگون
اندیشه سبز خزر۱:۰ - ۱۴۰۰ پنج شنبه ۲ ارديبهشت

دولت بریتانیا قصد دارد به اپراتورهای تلفن همراه اجازه دهد تا دکل‌های بلندتر و بزرگ‌تری را در مناطق روستایی نصب کنند تا بتوانند پوشش شبکه تلفن همراه را بهبود ببخشند.
به گزارش گروه اخبار خارحی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، براساس لایحه پیشنهاد شده، دکل‌های موجود می‌توانند تا ارتفاع 5 متر بلندتر و تا دو متر عریض‌تر شوند و براین اساس در مناطق حفاظت نشده نیز طول ارتفاع آن‌ها می‌تواند حداکثر به ۲۵ متر برسد.
ارتفاع دکل‌های جدید نیز می‌تواند به 30 متر برسد اما در مناطق حفاظت شده مانند پارک ملی و مناطق دارای زیبایی‌های طبیعی شگفت‌انگیز محدودیت ارتفاع 25 متر خواهند داشت.
هدف دولت از تدوین این لایحه، کاهش زمان و هزینه ساخت زیرساخت‌های جدید است و بدین ترتیب وضعیت ارتباطات در مناطق روستایی ارتقا خواهد یافت. هرچند دولت تاکید کرده است که در مقررات جدید از ساختار مناطق روستایی حفاظت خواهند کرد و تاثیر نصب این دکل‌ها روی زیبایی بصری را کاهش خواهد داد.
در همین حال ساکنان مناطق روستایی معترض هستند که نصب دکل‌های بلند امکان سیگنال‌رسانی بیشتری را فراهم می‌کند و ساکنان زیادی را در مناطق گسترده تحت پوشش قرار خواهد داد اما باید بین بهبود ارتباطات و حفظ شرایط طبیعی روستاها نیز تعادل برقرار شود.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه