ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۱:۰ - ۱۳۹۸ يکشنبه ۱۳ بهمن

به گزارش مهر، همزمان با ۱۴ بهمن - روز ملی فناوری فضایی- مجوز اجرای پروژه منظومه ماهواره مخابراتی به یک کنسرسیوم بخش خصوصی اعطا می‌شود.
پروانه اپراتوری ماهواره‌ای از سوی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با محوریت منظومه ماهواره در قالب طرح سه نما توسط یک شتاب‌دهنده عرصه فضایی کشور، صادر شد.
بر این اساس رئیس سازمان فضایی ایران از برگزاری توافق نامه اجرای این پروژه مشارکتی در قالب منظومه ماهواره مخابراتی خصوصی برای نخستین بار در کشور خبر داده است.
قرار است این پروانه فردا ۱۴ بهمن ماه همزمان با روز ملی فناوری فضایی توسط سازمان فضایی ایران در موزه ارتباطات به این کنسرسیوم اعطا شود.
این همکاری و سرمایه گذاری در خصوص منظومه ماهواره ای برای پرتاب ماهواره های کوچک به فضا، توسط بخش خصوصی ، سازمان فضایی ایران و معاونت علمی و فناوری رئیس جمهوری انجام می پذیرد.
از آنجایی که در نسل جدید فضا، کشورها به سمت ارزان سازی، کوچک سازی و پرتعدادسازی ماهواره ها در حرکت هستند و همانطور که در صنعت هوایی، تمرکز روی ساخت پهپادها است، در حوزه فضایی نیز کشورها به دنبال قراردادن ماهواره های کوچک در مدار پایین زمین برای برقراری ارتباطات هستند. در این راستا موضوع راه اندازی اپراتور منظومه ماهواره ای در کشور مطرح شده است.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه