گوناگون
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۶ چهارشنبه ۲۷ دي

Neil Gandal ،JT Hamrick ،Tyler Moore و Tail Oberman مقاله‌ی جالبی درباره‌ی دستکاری ارزش بیت‌کوین نوشتند. آن‌ها در این مقاله توضیح دادند که تا چه حد اکوسیستم بیت‌کوین توسط بازیگران بد کنترل می‌شود.
برای بسیاری واضح است که بازارهای بیت‌کوین، حداقل توسط یک یا دو بازیگر بزرگ کنترل می‌شوند. محققان نوشتند: "این مقاله اثر فعالیت تجاری مشکوک را در تبادلات ارز Mt.Gox Bitcoin دسته‌بندی و تحلیل کردند که در آن نزدیک به 600 هزار بیتکوین که 188 میلیون دلار ارزش‌گذاری شده است، مکررا به دست آمده بود. در طول هر دو دوره، نرخ مبادله‌ی USD-BTC در روزهایی که معاملات مشکوک انجام می‌گرفت به طور میانگین چهار درصد رشد داشته، این در حالی بود که در زمان معاملات معمول تبادلات کاهش آرامی داشتند."  
بر اساس تحلیل‌های دقیق و بررسی‌های گسترده، مقاله نشان می‌دهد که فعالیت تجاری مشکوک احتمالا منجر به رشد غیر قابل پیش‌بینی در نرخ تبادلات USD-BTC در اواخر 2013 بود، در آن زمان در طول دو ماه نرخ بیت‌کوین از حدود 150 دلار به بیش از 1000 دلار رسید. تیم تحقیقاتی متوجه شدند که مثال‌های چندی از دستکاری قیمت اتفاق افتاده است، چرا که تعداد خریدار و فروشنده‌ی کمی برای ارزهای رمزنگاری مختلف داشته است.
با وجود افزایش چشمگیر بازار سرمایه، همانند بیت‌کوین در سال 2013، بازار برای دیگر ارزهای رمزنگاری شده بسیار تنگ است. تعداد ارزهای رمزنگاری شده از حدود 80 در دوره‌ی مورد بررسی به 843 در زمان حال رسیده است. بسیاری از این بازارهای جدید ضعیف هستند و مورد دستکاری در قیمت قرار می‌گیرند.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه