ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۵:۰ - ۱۳۹۸ دوشنبه ۲۹ مهر

مدیرعامل ایرانسل از توافق میان MTN و ایرانسل برای پرداخت سود سهام این اپراتور آفریقایی به پروژه ایرانسل در قالب وام در شرایط تحریم خبر داد.
به گزارش خبرنگار آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، بیژن عباسی آرند صبح امروز در نشست خبری در پاسخ به سوال خبرنگار ایستنا با اعلام این خبر گفت: MTN تا قبل از تحریم‌ها سود سهامش را به راحتی منتقل و از ایران خارج می‌کرد اما با شرایط موجود راهکار به دست آمده، پرداخت این سود در قالب وام به ایرانسل است که البته باید به تایید سازمان حمایت از سرمایه‌گذاری‌های خارجی نیز برسد.
او افزود: پیش از این نیز چنین توافقی با نرخ 12 درصد صورت گرفته بود اما برای توافق جدید باید سازمان حمایت از سرمایه‌گذاری‌های خارجی نرخ را تغیین کند.
عباسی همچنین درباره نتایج تست‌های صورت گرفته روی فناوری 5G و بررسی امکان توسعه آن در ایرانسل گفت: دوره‌های آموزشی متعددی در این باره برگزار شده است اما برای اینکه شبکه بزرگی مانند ایرانسل را به 5G تجهیز کنیم، باید تجهیزات بزرگی را نیز دریافت کنیم که همکاری وندورهای خارجی را می‌طلبد.
او افزود: توسعه 5G فعلی بر بستر 4G کارآمد خواهد بود و تلاش می‌کنیم زیرساخت مناسب آن را آماده کنیم تا شبکه 4G ما باید قابلیت لازم برای توسعه 5G را داشته باشد.
مدیرعامل ایرانسل در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار ایستنا درباره محدودیت‌های فرکانسی شبکه ایرانسل و اختلالاتی که به دنبال آن در شبکه ایجاد شده است، اظهار داشت: با افزایش سریع مصرف دیتا در کشور، برای اینکه تجربه مشتری خراب نشود، باید ظرفیت‌های جدیدی را به شبکه اضافه کنیم که یک بخشی از این تجهیزات مربوط به باند فرکانسی است.
به گفته او، ایرانسل به ویژه در لایه 900 محدودیت داشته و در شهرهای بزرگی مثل تهران شبکه را تحت تاثیر قرار داده است. در همین رابطه درحال پیگیری راه‌حل‌های هستیم تا برای سال آینده که روند مصرف ترافیک بیشتر می‌شود، مشکل را حل کنیم.
عباسی افزود: رگولاتوری هم در این باره محدودیت دارد و فرکانس آزاد ندارد اما مذاکرات برای حل این مساله با سازمان تنظیم مقررات در حال انجام است.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه