نرم افزار
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۷ جمعه ۳۰ شهريور

موزیلا در ماه آوریل اعلام کرد در حال توسعه‌ی Firefox Reality، نسل آینده‌ی مرورگر وب است که به خصوص برای دستگاه‌های VR (واقعیت افزوده) و AR (واقعیت مجازی) طراحی شده و حالا این مرورگر در دسترس است. Firefox Reality 1.0 به صورت مجموعه‌ی دانلود رایگانی برای هدست‌های HTC Viveport ،Oculus Go و Daydream از امروز در دسترس قرار گرفت.
علاوه بر ارائه‌ی قابلیت‌های مرور وب همه جانبه و دو بعدی، Firefox Reality با یک رابط کاربر پسند واقعیت افزوده مجددا طراحی شده است. مخصوصا این برای کاربران خوشحال‌کننده است چراکه به چند ویژگی هوشمند طراحی شده برای رفع مشکل اساسی VR می‌رسند: هدایت متنی در غیاب صفحه‌کلید فیزیکی. یکی از راه‌های جایگزین برای این مشکل جستجوی صوتی است که به کاربر اجازه‌ی استفاده از میکروفون در هدست را برای جلوگیری از تایپ URLها در صفحه‌کلید می‌دهد.
جایگزین دیگر نماشگر اصلی است که با فیدی از محتوای بهینه شده با VR همراه است. موزیلا می‌گوید با سازندگان سراسر جهان برای عرضه‌ی بازی‌ها، ویدئوها، محیط‌ها، و تجربه‌های VR در فید همکاری می‌کند.
Firefox Reality از موتور مرورگر موبایل Quantum استفاده می‌کند که در حال حاضر شامل بهینه‌سازی‌های عملکرد برای پردازنده‌های دستگاه‌های موبایل مستقل، همچنین ویژگی‌های خصوصی و امنیت استاندارد موزیلا است. این مرورگر شامل یک حالت خصوصی است و کاربر را قادر می‌سازد بدون نگرانی از ردیابی‌های فوق‌العاده دقیق که اخیرا در دنیای VR ظاهر شده، از محتوای واقعیت افزوده مبتنی بر وب این مرورگر لذت برند.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه