نرم افزار
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۷ پنج شنبه ۱۵ شهريور

گوگل اولین‌بار مرورگر کروم را ۱۰ سال پیش منتشر کرد. در آن زمان، کروم تحت عنوان "یک تازه وارد در دنیای مرورگر" به همراه یک کمیک تحت وب از گوگل وارد بازار شد که اولین مرورگر تحت وب این شرکت بود. کروم اولین‌بار و در سال ۲۰۰۸ به عنوان برنامه‌ی بتای ویندوزی عرضه شد و یک سال بعد از آن در سال ۲۰۰۹ برای لینوکس و macOS منتشر شد. گوگل کروم زمانی آغاز به کار کرد که توسعه‌دهندگان و کاربران اینترنت از عملکرد IE ناامید می‌شدند و فایرفاکس هم چندان قدرتمند نبود.
گوگل با استفاده از موتور چیدمان Apple WebKit و Mozilla Firefox، کروم را وارد چرخه‌ی جستجو کرد و کد منبع کروم را به عنوان پروژه‌ی Chromium در دسترس عموم قرار داد. در آن هنگام، کروم متمرکز بر استانداردهای وب و زبان نشانه‌گذاری ابر متنی 5 (HTML5) بود، حتی در زمان انتشار توانسته بود آزمایش‌های Acid1 و Acid2 را با موفقیت پشت سر بگذارد.
پس از یک دهه که از عمر کروم می‌گذرد، به عنوان روش اصلی برای اغلب کاربران و برای جستجو در دنیای اینترنت استفاده می‌شود. هم‌اکنون گوگل کروم ۶۰ درصد سهم بازار مرورگرها بر روی دسکتاپ را از آن خود کرده و مهندسین آن تلاش می‌کنند تا با افزودن ویژگی‌های جدید و جدیدترین استانداردهای وب، وضعیت آن را بهتر کنند.
هم‌اکنون کروم تبدیل به چیزی بیش از یک مرورگر وب شده و می‌توان آن را به عنوان پلتفرم کاملی که بر روی ویندوز، لینوکس، اندروید، macOS، و حتی iOS اجرا می‌شود، دید.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه