ایران
اندیشه سبز خزر۱۵:۰ - ۱۳۹۸ جمعه ۲۷ ارديبهشت

به گزارش ایرنا، معاون وزیر راه، ارتباطات و فناوری پیشرفته جمهوری آذربایجان گفت: جمهوری آذربایجان و جمهوری اسلامی ایران برای بسط همکاری‌های دو جانبه در حوزه های ارتباطات و فناوری اطلاعات علاقمند هستند.
'المیر ولی‌زاده' با بیان اینکه ایران و جمهوری آذربایجان از ظرفیت‌ها و تجربیات زیادی در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات برخوردار هستند، افزود: استفاده متقابل از این ظرفیت و تجربیات به توسعه حوزه ارتباطات دو کشور کمک می‌کند.
وی هدف از برگزاری دومین کارگروه کارشناسی ایران و جمهوری آذربایجان در باکو را بررسی راهکارهای توسعه همکاری دو کشور در این حوزه اقتصادی عنوان کرد.
دومین کارگروه کارشناسی ایران و جمهوری آذربایجان در حوزه ارتباطات و فن آوری اطلاعات روزهای ۲۵ و ۲۶ اردیبهشت ماه جاری به سرپرستی حسین فلاح جوشقانی معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ایران و المیر ولی‌زاده معاون وزیر راه، ارتباطات و فناوری پیشرفته جمهوری آذربایجان برگزار شد.
ولی زاده با بیان اینکه ایران و جمهوری آذربایجان از پیوندهای دیرینه و مسترکات زیادی برخوردار هستند و روابط دو کشور اکنون در حوزه‌های مختلف در سطح بالا قرار می‌گیرد، گفت: روسای جمهوری هر دو کشور دستورات لازم را برای تقویت روابط مشترک صادر کرده‌اند و ما نیز در حوزه مربوطه خود برای تقویت این روابط تلاش می‌کنیم.
وی همچنین با اشاره به برقراری روابط خوب میان وزیران ارتباطات جمهوری آذربایجان و ایران افزود: حضور متقابل مسئولان و کارشناسان دو کشور در برنامه‌های مختلف از جمله نمایشگاه‌های که در ایران و جمهوری آذربایجان برگزار می‌شود و نیز به اشتراک گذاشتن تجربیات خود برای یک دیگر، نشان از عزم ما برای توسعه کشورهایمان در حوزه ارتباطات و فن آوری اطلاعات است.
ولی‌زاده همچنین عزم جمهوری آذربایجان و ایران در زمینه اجرای طرح‌های مشترک در حوزه‌های استارتاپ‌ها و خطوط مخابراتی را مورد اشارره قرار داد و افزود: علاوه بر روابط دو جانبه در راستای گسترش همکاری در این زمینه‌ها در سطح منطقه‌ای نیز با مشارکت کشورهای منطقه از جمله روسیه و ترکیه تلاش می‌کنیم.
وی افزود: مذاکرات و همکاری‌های منطقه‌ای ایران، روسیه، جمهوری آذربایجان و ترکیه در حوزه استارتاپ‌ها ادامه دارد و بنابراین با تقویت روابط دو جانبه، گام‌های مشترک در زمینه ورود به بازارهای دیگر بر می‌داریم.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه